0 Shares 609 Views

Accidents d’avió…. i trens

23 de març de 2019
609 Views

La cosa funciona més o menys així: hi ha una accident d’avió. Posem per cas el que ha passat aquesta setmana a Etiòpia. És un de semblant al que hi va haver fa poc temps a Indonèsia perquè resulta que en els dos casos el model de l’aparell que es va estavellar és el mateix, un Boeing 737 MAX. De seguida les autoritats pertinents, en aquest cas les etíops (no us deixeu enganyar, l’Ethiopian Airlines té força bona fama) i les indonèsies així com les autoritats mundials del trànsit aeri diuen que ho investigaran però que és d’hora per avançar conclusions. Però per si de cas la Unió Europea, la Xina i un munt de països més han prohibit vols amb aquest model d’avió perquè s’ensumen que alguna cosa estranya passa. Que hi ha un problema de fàbrica, vaja, i que es volen estalviar més ensurts. Immediatament després la companyia nord-americana Boeing perd milers de milions de dòlars en tan sols unes hores.

Etiòpia i Indonèsia queden lluny. El que ens queda més a prop són els accidents mortals de trens, amb desenes de ferits, que hi ha hagut aquí mateix en pocs mesos de diferència. El novembre a Vacarisses i a principis de febrer a Castellgalí. Tots dos a la línia R4 de Manresa a Barcelona. En el primer cas a causa d’un despreniment de terres, i en el segon perquè van topar dos combois que anaven per la mateixa via. També s’han creat comissions d’investigacions per esbrinar què va passar, però molt em temo que els responsables de Rodalies (es diguin Renfe, Adif, govern central o la Generalitat) saben perfectament què va causar els accidents, què és el que va fallar i qui n’és el responsable. Però no sé pas si mai n’arribarem a treure l’entrellat.

El Bages té un greu problema amb les comunicacions per tren. Primer ens lamentàvem de l’excessiva durada del trajecte entre Manresa i Barcelona, però resulta que a això s’hi ha afegit les més que deficients condicions de seguretat de la línia. Cosa amb la que ningú no comptava. Us havíeu imaginat mai que hi hauria no un sinó dos accidents mortals al tren de casa?. Ha fet un mes del darrer accident i ja no se sent a parlar del tema. Més greu encara. Molts diners per l’AVE i poc per a Rodalies. Tot és qüestió de prioritats, però em temo que algú hi ha guanyat molt amb les línies d’alta velocitat i no veu tants beneficis amb les del tren «normal», el del dia a dia.

Jordi Morros

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com