Setmana de la música

Redacció
Lectura de 5 min

La setmana del 18 al 22 de novembre a l’escola Pla del Puig vam celebrar, com cada any, la setmana de la música, fent-ho coincidir amb la seva patrona, Santa Cecília.
A l’escola donem valor a l’educació artística, en aquest cas la música i la dansa, creiem que ajuden al desenvolupament integral i cognitiu dels nostres alumnes. Per aquest motiu al llarg de la setmana vam programar diverses activitats musicals.

- Anunci patrocinat -

La setmana va començar amb una activitat per a Educació Infantil i Cicle Inicial al centre cultural Nexe: Cloe la Paleontòloga a càrrec de Iris Arisa i Santi Arisa. Vam poder gaudir d’un conte musicat on els i les alumnes hi tenien un paper molt important, acompanyant la Cloe. La Cloe és una paleontòloga que treballa en un jaciment i durant el transcurs del conte es va trobant amb diversos paranys que els alumnes l’han d’ajudar a resoldre.

El dimarts els alumnes d’educació infantil vam fer un taller d’instruments amb material reciclat, a P3 vam construir unes maraques amb pots de iogurt, a P4 vam elaborar una trompeta amb tubs i embuts i a P5 vam crear unes castanyoles amb xapes i cartró. La jornada va acabar amb un concert a l’entrada de l’escola on hi participàvem els tres cursos.

El dimecres vam poder gaudir d’una audició sorpresa que ens van regalar dos mestres de l’escola i ens van interpretar diferents peces de blues amb guitarra elèctrica, trompeta i teclat. Amb aquesta audició ens van poder explicar i demostrar que tots els musics parlen el mateix llenguatge, un llenguatge que cal estudiar durant anys i que després es pot compartir amb altres musics amb petites pautes i estructures musicals.

Al llarg del matí de dijous els alumnes de cicle mitjà i superior vam fer diferents tallers musicals. El taller de percussió corporal que es va realitzar al pavelló a càrrec de Marc Sibila, el taller de música electrònica a l’aula de música a càrrec de Quico Rodríguez i el taller de percussió amb instruments reciclats a càrrec de Martí Cordón. Els tres tallers eren rotatius i tots els alumnes hi vam poder participar.

La percussió corporal és una branca de la música que es basa en la creació de sons i ritmes utilitzant com a instrument el propi cos, vam poder treballar diferents timbres, obstinats rítmics i petites coreografies, amb l’objectiu de fer i gaudir de la música, adquirir el sentit de la pulsació, el ritme i millorar la coordinació motora.

En el taller de música electrònica vam treballar amb programes d’edició musical. Vam poder veure diferents instruments electrònics com caixes de ritmes i sintetitzadors. També vam conèixer elements musicals com el “loop” i el “sampler”.

En el taller de percussió amb instruments reciclats vam fer un treball de ritme mitjançant utensilis casolans (pots, galledes, paelles, olles…) i vam veure les diferents qualitats que pot tenir un so (alçada, durada, intensitat i timbre). A partir d’aquestes qualitats vam agrupar els instruments per tocar una batucada.

Finalment la setmana va concloure amb una tarda de danses al cobert de la màquina de batre, una activitat oberta a les famílies. Tots els alumnes de l‘escola vam interpretar una dansa tradicional o popular catalana que havíem treballat prèviament des de l’àrea d’educació física. Quan ballem no només treballem el nostre cos, sinó també el nostre cervell, ja que estimulem diverses àrees que tenen a veure amb la coordinació, l’equilibri, el sentit del ritme, la memòria…

I fins aquí les activitats de la nostra setmana de la música, una setmana molt complerta pel què fa als aprenentatges musicals que ens hem emportat.

Segons David Bueno, expert en neurociència i educació, “la música, la plàstica i l’educació física són els aprenentatges més transversals que hi ha”.

Escola Pla del Puig

Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi