0 Shares 138 Views

Publicitat

25 de març de 2024
138 Views

Dalt del cotxe hi ha una nina
que en repica els cascavells.
Trenta, quaranta, l’ametlla amarganta,
pinyol madur, ves-te’n tu!
….
Conec molta gent que no es mira mai els anuncis de la televisió. Gent que aprofita les pauses publicitàries per canviar de canal i fer “zàping” pel llarg espectre de cadenes buscant quelcom que els agradi més.
Jo no. A mi sempre m’han agradat els anuncis de la televisió, i acostumo a mirar-me’ls fins que els entenc (a vegades prou difícil) o que em sé la cançó o l’eslògan de memòria.
Ara, però, si donem un cop d’ull a molts anuncis d’anys enrere (tal com ens deia divendres passat en Carles Jodar en el transcurs de l’acte d’entrega del Premi Riudor) ens esgarrifaríem de quin tipus de missatges es pretenia donar a la societat amb frases i rodolins acompanyats de melodies fàcils i enganxoses que tots encara recordem, però que avui dia condemnaríem i alguns fins i tot estarien prohibits.
Per sort les coses van canviant i amb elles la publicitat, però al capdavall sempre hi ha un missatge, ja sigui crear-nos un desig de consumir, una necessitat de posseir, unes ganes de lluir, etc. Però jo segueixo mirant-me’ls i confesso que generalment m’agraden (sempre hi ha excepcions) tot i que la majoria no van amb mi, i per la meva manera de ser i de viure, crec que no influeixen gaire en les meves compres ni en la meva butxaca.
Però malgrat que no ens ho sembli, els publicistes són molt hàbils, i segur que les seves creacions d’una manera o altra acaben aconseguint l’efecte desitjat o provocant la reacció esperada.
No sé si el Servei Català de Trànsit amb l’anunci de la nova campanya d’aquest 2024: “Dalt del cotxe 0,0” aconseguirà sensibilitzar i conscienciar sobre el risc que suposa conduir sota els efectes de l’alcohol i les drogues, amb escenes que posen de manifest que la societat n’ha normalitzat el consum en segons quines situacions quotidianes i que poden acabar en tragèdia.
Però el que sí que sé és la reacció que m’ha provocat a mi. La combinació d’imatges amb la cantarella inquietant de la nena protagonista, més que tocar-me la fibra, m’encongeix el cor i contràriament al meu normal comportament, canvio de canal o directament apago l’aparell.
Un anunci dur i impactant. Un cop vist una vegada, soc incapaç de fer-ho fins al final.
….
Si tu te’n vas, nero, nero, nero.
Si tu te’n vas, nero, nero, nas.

Veure spot SPOT Servei Català de Trànsit

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Agredolç homenatge
188 views
188 views

Agredolç homenatge

Rosa Carrera March - 22 d'abril de 2024
La descoberta de l’art a educació infantil
60 views
60 views

La descoberta de l’art a educació infantil

Escola Monsenyor Gibert - 22 d'abril de 2024
La Biblioteca us recomana:
47 views
47 views

La Biblioteca us recomana:

Biblioteca de Sant Fruitós de Bages - 22 d'abril de 2024
Editorial 1685
1080 views
1080 views

Editorial 1685

Redacció - 22 d'abril de 2024
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com