0 Shares 4 Views
14/10/2019 | Sant Fruitós de Bages

L’institut Gerbert d’Aurillac obté un nou programa Erasmus+

11 Octubre, 2019
4 Views

Quan érem a punt d’acabar el curs 2018-19 va arribar la concessió d’un nou projecte Erasmus+ per als dos propers anys. Es tracta d’una gran notícia perquè suposa el finançament de la Unió Europea per a dos anys més d’intercanvis entre alumnes i professors de centres de diferents països. En aquesta ocasió, el centre coordinador ha estat un institut austríac i els altres socis del projecte son centres de Finlàndia, Portugal, Turquia, Holanda i nosaltres.

Aquest nou projecte, anomenat Manifold Europe (Europa diversa), permetrà que els alumnes treballin un dels grans canvis actuals de la societat europea, la diversitat cultural sorgida de les darreres onades migratòries. L’experiència ens diu que viure, treballar i aprendre junts és un enorme repte humà. Les diferents cultures poden causar conflictes i poden dificultar que les persones es desenvolupin. Per això, dins del projecte Manifold Europe, s’anima els estudiants a mostrar interès per les seves pròpies cultures i per les dels altres. Estudiants i professors hauran de trobar la manera de treballar plegats tot i les diferències en l’estil de vida i la manera d’aprendre. Per aconseguir-ho, començarem per trobar la nostra identitat a partir del patrimoni. Només quan sapiguem quin és l’origen dels nostres costums, els podrem explicar a persones d’altres cultures i costums. L’objectiu del projecte és sensibilitzar tant els estudiants com els professors de la diversitat cultural de la societat on viuen.

Durant el projecte tots els estudiants realitzaran presentacions en vídeo sobre hàbits culturals típics del seu país. Aquests treballs es reproduiran a les plataformes YouTube, Instagram i eTwinning per fer-los accessibles a la resta de participants i al públic en general.

A les dues mobilitats programades amb estudiants dels sis països es podran conèixer les cultures de la resta de participants i fer un intercanvi d’experiències. Al llarg d’aquestes estades, els estudiants aprendran per mitjà de les excursions i les xerrades, algunes per videoconferència, a càrrec d’experts de tots els països. Els aspectes culturals que més treballaran els estudiants seran la gastronomia, la moda i la música, i hauran de preparar àpats, fer desfilades de moda i presentar la seva música davant dels companys dels altres països. El paper del professorat serà el d’ajudar a l’intercanvi d’idees i l’obtenció d’informació sobre les diferents cultures, que s’integraran a les classes. En aquesta ocasió, els alumnes de tots els països faran una de les dues estades a Catalunya.

El projecte implica més de 25 professors i 200 estudiants dels sis països que participen en el projecte i es pretén que tant els professors com els alumnes tinguin una visió més oberta i tolerant sobre les diferents cultures que aporten els estudiants de minories immigrants.
El projecte Manifold Europe es divideix en tres fases: entre setembre de 2019 i març de 2020 es treballarà la cultura pròpia, entre l’abril i el novembre de 2020 es coneixeran més a fons les cultures de les minories immigrants de cada país i entre desembre de 2020 i juny de 2021 s’estudiarà la cultura dels països que participen en el projecte.

El projecte ha començat amb la reunió espanyola de centres d’ensenyament que han obtingut programes Erasmus+, convocada pel SEPIE (Servicio Español para la Internacionalización de la Educación). Es va produir a Conca, a Castella – la Manxa, els dies 26 i 27 de setembre i hi va assistir el director de l’institut. L’equip Erasmus de l’institut, dirigit pel professor Manel Sánchez i format per Montserrat Reguant, Christian Roig, Carme Segura i Albert Planes, ha fet la feina preparatòria telemàticament al llarg dels darrers mesos del curs passat per tal que el centre amfitrió, l’austríac, pogués presentar el projecte a les autoritats educatives de la Unió Europea. Finalment, la primera trobada de professors dels sis països es farà a Eindhoven (Holanda) aquest mateix mes.
Com demostra l’experiència del projecte anterior, els ajuts Erasmus+ són una gran oportunitat per a la millora de la pràctica de l’anglès del nostre alumnat, perquè es complementen amb el programa GEP (Generació Plurilingüe) del Departament d’Educació per a la realització de classes no lingüístiques en anglès. Sobretot, però, ens permet créixer en l’assoliment d’un dels grans reptes de la societat i de la cultura de l’Europa actual, la tolerància vers la diversitat cultural, que ha de permetre la millora la convivència al llarg del segle XXI.

A la foto, Cartell del projecte Manifold Europe preparat per l’institut holandès.
Institut Gerbert d’Aurillac
3. Presentació de la reunió espanyola de centres amb projectes Erasmus+ a la facultat d’educació de la Universidad de Castilla la Mancha a Conca

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria