0 Shares 816 Views

La sèquia, el projecte de cicle superior

23 de gener de 2019
816 Views

Relació del tema transversal de l’escola amb el projecte de la sèquia
Aquest curs a l’Escola Paidos treballem com a tema principal l’Edat Mitjana. Cada cicle/curs té un projecte diferent i a Cicle Superior s’està treballant la Sèquia. Com que la Sèquia es va construir a l’Edat Mitjana s’ha aprofitat el tema del curs per fer el projecte. Durant aquest primer trimestre hem pogut treballar diferents parts, com les dades matemàtiques, la flora, la fauna… Cada part estava centrada en una assignatura: Socials, Matemàtiques, Ciències, Català… Així és com hem desenvolupat aquest projecte.
Sortida a la colònia Vidal i a la Sèquia

El dia 29 d’octubre de 2018, vam anar a visitar una colònia tèxtil que es diu Can Vidal i que es troba a Puig-reig. Al matí ens van fer una petita representació molt divertida i després ens van explicar i ensenyar, com vivia abans la gent, com eren les escoles, els lavabos, les dutxes, els bancs, les peixateries/carnisseries i com funcionava la fàbrica tèxtil. A la tarda vam agafar l’autobús cap a la Sèquia. Mentre fèiem una part del recorregut caminant, observàvem el canal, els pontarrons, l’aigua com baixava…i alhora, vam recollir dues mostres de fulles per elaborar un herbari a classe. Les vam etiquetar amb números i vam escriure les primeres observacions.

Activitats del projecte
Durant el projecte se’ns han plantejat diverses activitats relacionades amb les matèries que fem a l’aula:

  • De Socials: Amb el Google Maps vam fer un recorregut marcant les construccions més importants de la Sèquia, vam aprendre a fer servir My Maps.
  • De Science: Vam fer un herbari amb les fulles que vam recollir a l’excursió de la Sèquia, i també vam observar la fauna que envolta a la Sèquia.
  • De Mates: Ens hem informat sobre les dades matemàtiques de la Sèquia i ara estem preparant un video que necessitem per presentar-nos a un concurs matemàtic. També vam fer durant el primer trimestre, una línia del temps que expressava els fets més importants de la història de la Sèquia. A 5è han treballat els nombres romans i han investigat sobre quin tipus de numeració s’utilitzava al bages durant l’època de construcció del canal.
  • De Català: Els alumnes de 5è han creat de manera individual un còmic que explica la llegenda del miracle de la Llum, els alumnes de 6è han redactat en grup una petita obra de teatre esplicant també el miracle de la Llum i després la respresentaran, creant els decorats i el vestuari

El nostre herbari
Els alumnes de 5è i 6è, durant mig trimestre vam estar treballant els tipus de fulles arreu de la Sèquia, i havent fet una mica de recerca prèvia, vam descobrir que els boscos com el de la Sèquia s’anomenen boscos de ribera. Gràcies a això vam aprendre un munt de coses. Vam aprendre els tipus de fulla, les parts, com són, la forma, la vora, com es classifiquen…Després d’aprendre tot això els nostres mestres van decidir fer una excursió a la sèquia per recollir totes les fulles que ens trobéssim pel camí, entre altres objectius. Amb totes aquelles fulles recolectades, vam poder crear un herbari. Aquell herbari va ser dissenyat, pintat, decorat i escrit per nosaltres. Gràcies a això, ara ja sabem una altra part de la ciencia.

Alumnes de Cicle Superior

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com