0 Shares 831 Views

Un gentleman a la cort dels nobles vins

31 de maig de 2019
831 Views

M. 1463

Fa anys que el conec i l’he observat i acompanyat moltes vegades en el seu diari quefer: la venda cívica i elegant que sens dubte li pertany. Sembla fins i tot amo de la venda que instrueix amb el millor dels ZEN. Ell ja sap de què va això, i de sobres …
– És pulcre.
– És molt organitzat en el dia a dia.
– Té bona memòria.
– És ben educat.
– És treballador.
– No surt de la visita sense haver venut. Sempre té l’última paraula raonable.
– Està molt ben preparat.
– Incansable.
– Imbueix de passió tot el que toca.
– No cessa en el treball fins haver conclòs les visites projectades el dia abans. Si no, no pot dormir bé, esmenta.
– És un líder natural en el seu propi negoci. Els altres, els seus venedors van sempre darrere d’ell, aprenent. Els ha ensenyat a la seva imatge i semblança. El seu petit equip val ja un imperi.
– No és prepotent ni arrogant.
– El seu fort, són les vendes, res més.
– I un gran nombre de etcèteres.
Per les seves efectives i vives experiències, sap molts entrellats comercials i té un gran potencial mental quan negocia tant amb clients com amb proveïdors, acostuma a mantenir-los a ratlla o lliscar entre ells, però sempre amb convicció i elegància. Aquest és el cas d’aquest gran negociant; no li interessa perdre res. Té paciència i negocia sempre fins al final i a més té també un conegut nom en el món vitivinícola: ell es diu i és Javier Llinares.
M’agrada el seu “savoir faire”. És el personatge més senzill i més concís del món quan vol i necessita, doncs té por de no arribar a complir la seva agenda diària … Ho sap i ho fa servir amb molta elegància, respectant el temps de tots, la qual cosa el comprador agraeix sempre, per que tots necessiten la seva parcel·la de temps. Sense cap violència i sense rancor. És plata, tot ell. I molt amic dels seus amics als que sempre recorda amb simpatia.
El pitjor i més additiu i inútil de tot per vendre és parlar de futbol per guanyar-se la simpatia de tot client. És una bona conya marinera i un gran error. No cal vendre així doncs podem ensopegar en qualsevol inesperada ocasió, jugant-nos a més la continuació del client; no cal arriscar absolutament res en aquest camp. Cal vendre per la qualitat del vi, per la nostra cultura del mateix, per la nostra disposició a ajudar-lo quan cessa que ho necessita o ens ho demani, mitjançant informació, etc. etc.
Sap esquivar els problemes comercials amb dignitat i convenciment i no té pèls a la llengua quan cal demanar perdó quan toca. I això últim, encara que no ho sembli és molt important per a les persones que actuen en el món mercantil. I precisament això l’honora. No tots ho saben fer! Demanar perdó no és cap pecat, sinó més aviat una relaxació i catarsi necessàries per al venedor savi i conscient.
La perfecció no existeix ni existirà. Tant de bo tots els venedors de vi fossin com ell. Sap discutir sense faltar a ningú. Bona persona i per això de vegades no pot evitar que algun que altre ambiciós i mesquí proveïdor el deixi a l’estacada. Però ell sempre surt endavant, aprenent pel espinós camí que de vegades al final gairebé sempre sol ser de roses, quan es mira enrere i s’aconsegueix la substitució de díscoles marques amb sobrat èxit, ja que abans d’actuar ni abans de divulgar estudia i s’informa bé de qualsevol canvi. I ho aconsegueix, sempre per millorar la seva cartera. Mai va per darrere!
I el més important de tot per al professional és que cal saber portar sempre una vida recta, contínua i noble en la moral, sense variar; el client el que espera és tractar amb el mateix venedor de sempre, no desitja canvis en el tracte.
Pocs sopars, menjar frugalment amb la família, (sempre hi ha alguna que una altra excepció que cal no desaprofitar, és clar) no passar-se en el moment d’anar a descansar; carregar l’escopeta amb salves per emprendre el dia següent, posant-se un dels millors somriures abans de sortir de casa. Així, d’aquesta manera es com s’acostuma a avançar possiblement en el negoci.
RES és fàcil per a ningú en el món del comerç del vi. Hi ha molts venedors nats i molts figurants del vi. La qual cosa succeeix freqüentment també en el vi dels que siguin productors. Els nats en tots els àmbits neixen, els figurants també volen transformar-se en nats en quatre dies però només ho aconseguiran quan tenen un líder i segueixen les seves pràctiques i els seus consells positius.
Molt de compte amb els figurants de tot!
I tinguem sempre en compte el que va dir Charles Chaplin: “La vida és una obra de teatre que no permet assajos … per això mateix, aquesta mateixa vida, balla, canta i viu intensament cada moment, abans que el teló baixi i l’obra acabi sense aplaudiments”.
“Cal aprendre sempre dels antics professionals posats al dia. I un vitivinicultor, que jo sàpiga, sempre es farà ric l’any que ve. I si no que em preguntin a mi, humil persona del món del vi, que també soc.
Tot arribarà. Aprenguem els uns dels altres i tindrem una riquesa moral interminable i més adaptable als nostres dies ..
Tant de bo sempre sigui així. I així guanyarem tots en el curs de la vida comercial.
Entre tots, som el món!

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com