L’entorn: font d’aprenentatge
Text i fotos: Equip d’infantil
A l’escola Pla del Puig, els infants d’educació infantil surten de les aules de manera setmanal i realitzen caminades pel poble i els voltants naturals de l’escola. Aquestes sortides a peu són una eina important en el treball del coneixement del medi i de l’entorn més proper de l’infant. Com diu el Currículum d’Educació Infantil (2008) “cal obrir portes i finestres i crear una relació fluïda entre l’escola i el món exterior: els infants han de sortir a participar d’aquesta realitat i el món ha d’entrar dins l’aula.”
A través de les passejades i sortides a peu validem el fet que la nostra escola està arrelada a l’entorn i és oberta al món, un dels principis del nostre Projecte Educatiu.
Sortir de les casetes i de les parets de les aules permet als infants estar en contacte directe amb el seu entorn més proper. Oferir als nens i nenes la oportunitat d’observar, amb curiositat i entusiasme, gran quantitat d’elements, de canvis i transformacions de la natura així com el patrimoni cultural del poble i els seus serveis, els ajuda a construir la seva visió del món que els envolta. Caminar pels camins, carrers i places corrobora el que diuen Soledat Sans i Marta Blada en el seu llibre L’Entorn, “un poble s’estima amb les vivències”.