L’Ajuntament organitza el taller “Fora les vergonyes” per acompanyar a les famílies en l’educació sexual i afectiva dels infants

La sessió, a càrrec de la cooperativa Candela, oferirà eines per parlar de sexualitat amb les criatures des del respecte, la diversitat i la cura.

Comunicació Ajuntament Sant Fruitós de Bages
Lectura de 3 min

L’Ajuntament organitza el taller “Fora les vergonyes. Acompanyem les sexualitats diverses dels infants”, una proposta adreçada a famílies amb infants per compartir dubtes, resoldre inquietuds i adquirir eines per acompanyar el desenvolupament sexual i afectiu de les criatures des d’una mirada integral, feminista i respectuosa.

- Anunci patrocinat -

La sessió tindrà lloc el dilluns 9 de novembre, de 2/4 de 6 a 2/4 de 8 del vespre a l’Escola Pla del Puig, i anirà a càrrec de la cooperativa Candela, especialitzada en educació sexual i afectiva.

Quan és el millor moment per començar a parlar de sexualitat amb els infants? Com podem acompanyar els seus dubtes, respectar els seus límits i educar des de la diversitat, el plaer i la cura? Aquestes són algunes de les qüestions que es treballaran durant la trobada, que vol oferir un espai de confiança per compartir experiències, trencar tabús i reflexionar sobre com abordar la sexualitat en l’àmbit familiar.

Per facilitar la participació de les famílies, el taller comptarà amb un servei de canguratge a càrrec de Jugabages. Per fer ús d’aquest servei, cal inscriure’s prèviament a través de l’enllaç següent: https://tuit.cat/46fy8.

Per prendre part en la trobada cal inscriure’s a través de l’APP municipal.

Una proposta sorgida de les demandes de les famílies

L’organització d’aquest taller és fruit de l’enquesta impulsada en el marc del Consell Municipal d’Infància, amb l’objectiu de conèixer les inquietuds i els interessos de la ciutadania en relació amb l’educació i el benestar dels infants.

A través d’aquesta iniciativa, es va convidar les famílies a expressar quins temes consideraven prioritaris, amb la voluntat que el Consell esdevingui un espai de treball conjunt per definir objectius i orientar les seves actuacions a partir de les necessitats reals de la comunitat.

Entre les qüestions més votades hi van destacar l’educació sexual i afectiva, la resolució de conflictes i la tolerància a la frustració. En resposta a aquestes demandes, l’Ajuntament continuarà impulsant tallers i activitats que donin resposta als interessos expressats per la ciutadania i ofereixin recursos útils per acompanyar la criança i el desenvolupament dels infants.

 

Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi