El passat divendres dia 10 de juliol tota la representació del pubillatge de Sant Fruitós al complet van fer la seva primera sortida fora del municipi. Es van desplaçar fins a Sant Vicenç de Castellet per assistir a l’acte de comiat i proclamació del pubillatge santvicentí, dins el marc de la seva Festa Major.
Els nostres representants, la pubilla Iratxe González, l’hereu Àlex Bosch, la pubilleta Lola Racero i l’hereuet Ernest Vall a més de l’Aniol Torreblanca com Hereu de la Catalunya Central, van estar acompanyats pel regidor de Cultura i Patrimoni Xavier Racero.
Abans de l’acte es va produir una cercavila des de Cal Soler fins a la plaça de l’Ajuntament. Primer va haver-hi un doble pregó, un per part d’una entitat del municipi que celebrava el seu 25è aniversari (l’entitat l’ASVICAF vinculada als trens) i un altre pregó a càrrec de l’Òscar Playà, fill del municipi i actual Director General de Rodalies de Catalunya.
Els trens són una via de transport vital pel municipi de Sant Vicenç ja que tenen doble via, Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, i és per aquest motiu que van voler destacar-ne la importància en aquest pregó.
L’acte va acabar amb el moment més esperat, el comiat i la proclamació del nou pubillatge que, de la mateixa manera que Sant Fruitós, però ja per segon any consecutiu, van proclamar pubillatge infantil.