Divendres passat, 17 d’abril, sota les arcades dels jardins de Sant Benet de Bages, va tenir lloc la presentació oficial de la XXXII edició del Festival Internacional de Música Clàssica – Memorial Eduard Casajoana, amb assistència de l’alcalde i el regidor de cultura de l’ajuntament de Sant Fruitós, membres de Món Sant Benet i de la Fundació Catalunya – La Pedrera, organització del festival, així com d’alguns dels seus patrocinadors.
Com ja és habitual, els concerts tindran lloc els dijous 9, 16, 23 i 30 de juliol, a ¼ d’onze de la nit, i sempre que el temps ho permeti, s’ubicaran als jardins del monestir.
Enguany, el festival, que ja és un referent cultural a tota la Catalunya Central, presenta una programació variada i de gran qualitat artística. Així doncs, el primer dia podrem gaudir del concert: “De Barcelona a Buenos Aires: de la cançó al tango” amb la mezzosoprano Mireia Pintó i el pianista Georgi Mundrov.
El dia 16, tindrem el privilegi d’escoltar: “Pianant”, amb Manel Camp i Carles Cases. Dos dels més grans pianistes de la comarca que aquest espectacle ha ajuntat per primera vegada dalt l’escenari.
El dia 23 toca el torn a uns clàssics del festival, el pianista Vladislav Bronevetzky i l’Orquestra de Cambra Terrassa 48, i com artista emergent la violoncel·lista Sara Odena, que ens presentaran “Haydn i els Mozart”.
Finalment, el dia 30, i vist la gran acceptació de l’any passat, torna “And the winner is….”. L’Orquestra Solistes de Catalunya, amb Carles Lama i Sofia Cabruja al piano a quatre mans i dirigints per Natanael Espinoza, interpretaran bandes sonores de cinema.
Les entrades, que oscil·len entre 25 i 30 €, ja es poden adquirir a través del web www.festivalsantfruitos.com, presencialment a les taquilles del Kursaal de Manresa i a Joannan33@ de Sant Fruitós de Bages, i també, sempre hi quan n’hi hagi de disponibles, a la guixeta, abans de cada concert.

