El cicle combina cinema dedicat al món vitivinícola amb tastos de vins de cellers locals.
Navàs, Artés i Sant Fruitós de Bages acolliran tres sessions del festival durant el mes de març, amb projeccions i degustacions de vins de la DO Pla de Bages.
El Festival Internacional de Cinema del Vi torna al Pla de Bages amb tres sessions programades els divendres 6, 13 i 21 de març a Navàs, Artés i Sant Fruitós de Bages, respectivament. La iniciativa combina la projecció de films dedicats al món vitivinícola amb tastos de vins de cellers dels tres municipis participants.
El festival està organitzat pel VINSEUM – Museu de la Cultura del Vi de Catalunya i el Cineclub Vilafranca, i al Bages compta amb la col·laboració de la DO Pla de Bages i dels ajuntaments dels tres municipis que en són seu.
La sessió de Sant Fruitós de Bages tindrà lloc el divendres 21 de març a les 19.00 h al Teatre Casal Cultural. En aquesta ocasió es projectarà L’annata. La ballata dei vignaioli di laguna, d’Andrea Mignòlo (Itàlia, 2023).
El documental mostra com, en una Venècia afectada pel turisme massiu i insostenible, una comunitat s’organitza per cuidar l’única vinya urbana que encara hi resisteix, elaborar-ne vi i preservar l’entorn natural. Al llarg de l’any, però, els seus membres han d’afrontar restriccions burocràtiques, episodis climàtics adversos i altres dificultats que posen en risc el projecte i la seva continuïtat.
El film va rebre el Gran Premi del Jurat del Most 2024.
La sessió inclourà també un tast de dos vins del celler La Diferenta, del municipi de Navàs.
