Economia en acció: Joves del Gerbert d’Aurillac analitzen el seu poble per fer propostes a l’Ajuntament

Economia en acció: Joves del Gerbert d’Aurillac analitzen el seu poble per fer propostes a l’Ajuntament

Institut Gerbert d’Aurillac
Lectura de 3 min

Un grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’INS Gerbert d’Aurillac, juntament amb l’Ajuntament,  està desenvolupant un projecte que té com a objectiu principal identificar les necessitats del municipi i analitzar com determinats factors econòmics, com ara la inflació, han impactat la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Sant Fruitós.

- Anunci patrocinat -

El resultat final d’aquest projecte serà una presentació de les propostes d’alumnat davant l’Ajuntament, que ha mostrat una gran disposició a escoltar-les i tenir-les en compte. Tal com va comentar la regidora de Promoció Econòmica, Carme Curz: «M’encanta veure que el nostre jovent s’inspiren en el nostre poble per tal d’enfocar les seves idees i estudis a fer propostes de millora del nostre poble. Estic convençuda que aquest interès generarà noves idees, oportunitats i, fins i tot, solucions per ajudar a la nostra economia de poble i les persones que hi vivim o en formem part. Afegir també que el nostre teixit comercial i empresarial pel nostre govern són considerats com a ciutadans del nostre poble amb necessitats de serveis adaptats a les seves activitats i com generadors de vida en la nostra ciutadania»

L’alumnat, per la seva banda, està molt motivat amb el projecte. Com diuen ells i elles: “Ens agrada molt aquest projecte perquè és una manera dinàmica d’aprendre Economia. Tot el que estudiem ho podem aplicar al nostre poble!” I afegeixen: “Gràcies a aquest projecte no estem tot el temps fent teoria” A més, segons ells i elles, els fa sentir importants que l’Ajuntament els doni l’oportunitat d’escoltar totes aquestes propostes.

La docent d’Economia, Anna Barat, destaca que l’alumnat està molt implicat en el projecte. Segons la professora: “’El compromís i l’esforç són majors quan treballes en alguna cosa que et toca de ben a prop. En aquest cas, les decisions que es prenguin en l’àmbit del poble els afecten directament, ja que és casa seva, el seu poble, i tots i totes volen aportar la seva opinió.” En aquesta línia,  anima a altres docents a treballar amb casos propers a la seva comunitat, pel fet que pot augmentar la motivació de l’alumnat en el seu procés  d’aprenentatge.

Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi