Fa 15 anys que, el diumenge 25 d’abril, Sant Fruitós de Bages va viure una jornada festiva en la qual els ciutadans van poder exercir el seu dret al vot, en la consulta Popular sobre la Independència de Catalunya. A les tres meses ubicades al Nexe- Centre Cultural i una altra al local de l’AAVV de veïns de Pineda de Bages, els ciutadans van poder dipositar el seu vot, fins a les 8 del vespre, encara que algun despistat arribava per votar a quarts de nou, trobant-se les portes tancades.
La Comissió “Sant Fruitós decideix” va organitzar un seguit d’actes, com concerts, espectacles teatrals, cant coral, demostracions de ball, projeccions de fotos antigues, així com un esmorzar popular i una xocolatada. També els més petits podien gaudir d’un inflable i d’un taller de manualitats
A les vuit del vespre, un cop tancats els col·legis electorals es procedia a introduir els vots anticipats, i seguidament es feia el recompte de les paperetes sota l’atenta mirada de la Comissió de Garanties.
El resultat fou:
Cens 6.748
Votants 1.668 24,75%
Majors de 18 anys 1.611
De 16 i 17 anys 22
Ciutadans estrangers 35
SI 1.551 93%
NO 77 4,6%
BLANC 39 2,4%
NUL 1 –