Comunicat del Govern Municipal de Sant Fruitós de Bages al respecte del POUM i la Plataforma Salvem el Pla de Bages.

18 de gener de 2019

1 . El POUM de Sant Fruitós de Bages, en aquest moment encara en fase d’Avanç, ha estat tractat, comentat i comunicat amb el Consell Ciutadà, amb les Entitats, amb els Organismes i amb totes i tots els ciutadans que han tingut a bé de participar i la seva tramitació ha estat i seguirà sent pública i transparent.
2. El POUM és un document que pensa i projecta el municipi per als propers 25 anys i per tant cal preveure quines necessitats hi haurà i com volem afrontar-les per aquest període de temps, que en cap cas és immediat.
3. El POUM serà presentat per a la seva aprovació inicial al Ple Municipal en sessió extraordinària el dilluns 18 de febrer de 2019 a les 19 h. Emplacem a tothom qui ha mostrat interès per aquest POUM, i en concret als integrants de la Plataforma Salvem el Pla de Bages, que acudeixin al Ple i prestin atenció a la presentació del POUM i als plantejaments que l’acompanyen.
4. El POUM que es presentarà no significa un canvi en el model de poble que és actualment Sant Fruitós de Bages i en cap cas és un model especulatiu de Planejament, si no tot al contrari. Es tracta d’un POUM respectuós amb la conservació del medi i respectuós amb les àrees de protecció assenyalades al Pla Territorial parcial de les comarques centrals, vigent actualment.
5. El nou POUM no permet el creixement i la expansió de les urbanitzacions residencials existents, més enllà del que ja permet el Planejament actual de l’any 1996. Tampoc estima un augment de població, que amb el Planejament actual permet arribar als 18 mil habitants i amb el nou POUM es xifra en 12.000 habitants, esvaint de totes les temences de perdre la personalitat de “poble” que tenim actualment i defugint de convertir Sant Fruitós en una urbe semblant a les de la perifèria de Barcelona.
6. El nou POUM no permet la urbanització directe de cap polígon industrial nou ni preveu el canvi de classificació del sol rústic actual, motiu pel qual no és cert que es prevegi poder urbanitzar zones industrials noves. El què proposa el POUM és establir unes àrees on en cas de necessitat dins del propers 25 anys, puguin ser aquells espais i no uns altres, els quins puguin ser adaptats a les necessitats del moment. Això ni és especulatiu ni és destructiu del medi. Al contrari, això preserva el Pla de Bages de l’aparició incontrolada o sense criteri, de zones industrials urbanitzades i buides.
7. Per últim, recomanem a tots els ciutadans que desitgin conèixer la realitat del què proposa inicialment el POUM de Sant Fruitós de Bages, acudeixin al Ple extraordinari del 18 de febrer.
Govern Municipal