0 Shares 282 Views

Els clubs d’octubre.

5 octubre, 2018
282 Views


M. 1431

• CINEMA, dijous 11 d’octubre a les 19:30 h.
La biblioteca aquest mes d’octubre va de cine, i entre les activitats sobre el setè art tenim el club de cinema dedicat al director, productor i guionista italià Sergio Leone (1929-1989). Sergio Leone va ser el creador dels “espagueti western”, els canvis que introdueix al gènere van afectar tant als trets típics dels protagonistes, com als temes tècnics de la producció cinematogràfica i així el seu treball arriba a influenciar directors com Martin Scorsese, Quentin Tarantino o Francis F. Coppola. Però l’obra mestra de Sergio Leone la trobem l’any 1984 amb la pel·lícula Érase una vez en América (Once upon a time in America). La pel·lícula explica la història de David Aaronson, “Noodles” i el seu amic Max des de la seva infantesa a Nova York, passant pel temps de la llei seca durant els anys 1930, quan juntament amb altres companys es converteixen en importants mafiosos i finalitzant amb el retorn de David a Nova York l’any 1968, quan després d’uns anys d’exili haurà d’afrontar un passat que pretenia oblidat.
La pel·lícula no és una únicament una història de gàngsters, sinó que és una magnífica història d’amor i lleialtat. Una excel·lent pel·lícula en la què destaca tot, des de la interpretació dels actors fins els aspectes tècnics del film i també la banda sonora del compositor Ennio Morricone.
Les més de tres hores de durada de la pel·lícula es van reduir d’un material de nou hores de filmació, i a Europa va ser un èxit, no així als Estats Units on es va projectar en dues parts i sense els flashbacks amb què s’havia concebut la història. El cas és que actualment Érase una vez en América és una pel·lícula de culte i tal com va dir el propi Leone es tracta de “Cinema, cinema”.
No us perdeu aquesta sessió del club! I és que just abans de la tertúlia podreu gaudir a la sala polivalent d’una demostració de com es fa una projecció d’una filmació en 16 mm., a càrrec del santfruitosenc Josep Antoni Hernàndez, qui també ens ha cedit els recursos cinematogràfics de l’exposició de cinema que tenim durant aquest mes a la biblioteca.
• TEATRE, dimecres 24 d’octubre a les 19:30 h.
El dramaturg noruec Henrik Ibsen (1828-1906) va renovar el teatre europeu del seu temps transformant-lo en un instrument de denúncia social i de coneixement dels valors humans. Després de l’èxit aconseguit amb Casa de nines i més tard amb Un enemic del poble, l’autor publica l’any 1884 L’ànec salvatge una nova obra en la què tracta sobre el conflicte entre la veritat i la mentida. No sembla qüestionable el bon fer de la veritat davant la mentida, però Ibsen en aquesta obra presenta com l’empeny sense límits per evitar la hipocresia pot arribar a portar a un terrible desenllaç.
Quan Gregorio Werle decideix descobrir la història oculta del seu pare en relació a la família d’Hjalmar Ekdal, no té en consideració les conseqüències de la seva postura i el fet que potser l’altre pot viure feliç sense més necessitat que tenir un cert grau de tranquil·litat, i quan té lloc el desenllaç tampoc se sent culpable. L’obra permet diferents interpretacions i el simbolisme en ella és un factor rellevant a través de la figura d’un ànec que viu a la casa.
• POESIA I NOVEL·LA, dijous 25 d’octubre a les 19:30 h.
Del poeta nord-americà Walt Whitman (1819-1892) llegirem una selecció de poemes del llibre Fulles d’herba.
De l’escriptor rossellonès Joan-Daniel Bezsonoff (1963) comentarem la novel·la Les Amnèsies de Déu, obra guanyadora del Premi Crexells i del Premi Salambó en llengua catalana l’any 2005. L’autor, que també es dedica a l’ensenyament i col·labora en mitjans de comunicació, ha publicat 12 llibres entre novel·les, autobiografies i un diccionari occità català-provençal, Ha rebut diferents premis literaris en reconeixement a la qualitat de les seves obres.
La novel·la Les Amnèsies de Déu està ambientada en la Segona Guerra Mundial i té com a protagonista Mossèn Albert Puig, un home devot que estima les dones i que veu com la relació amb la seva amant canvia amb la guerra. A la narració, amb la ironia característica de l’autor, trobem aquest personatge principal i altres de secundaris amb els seus conflictes personals emmarcats per una guerra amenaçant i vergonyosa a França, amb el règim col·laboracionista de Vichy.

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com