0 Shares 146 Views

Voluntaris de ”la Caixa” col·laboren amb comerços solidaris i de proximitat.

23 octubre, 2020
146 Views

Per: Voluntaris de “la Caixa” a la Catalunya Central –

Durant la Setmana Social Digital de CaixaBank

  • Els voluntaris compren a les botigues de diverses entitats socials per fomentar el comerç de proximitat i la inserció laboral de persones amb discapacitat.
  • Del 17 al 25 d’octubre, prop de 3.000 voluntaris a Catalunya participen de la Setmana Social Digital de CaixaBank, i col·laboren amb entitats socials de la zona.
  • Treballadors i clients de CaixaBank i Fundació ”la Caixa” participen en aquesta iniciativa solidària, que compta amb un ampli programa de propostes de voluntariat no presencials arreu d’Espanya.

En el marc de la Setmana Social Digital de CaixaBank, que aquest any es celebra del 17 al 25 d’octubre, una trentena de voluntaris de ”la Caixa” a la Catalunya Central estan participant activament en la compra a botigues de proximitat que tenen una vessant social, ja que afavoreixen la inserció laboral de persones amb discapacitat. L’objectiu d’aquesta activitat és ajudar en el manteniment de la tasca social d’organitzacions com Fundació AMPANS o Fundació Sant Tomás.

Gràcies a aquesta tasca de sensibilització, els voluntaris col·laboren fent compres de proximitat a les botigues online o físiques, on es venen productes elaborats als centres especials de treball d’aquestes associacions. En aquestes botigues es poden adquirir vins, queviures artesans i productes gourmet i d’artesania elaborats per persones amb discapacitat.

En el conjunt de Catalunya, més de 3.000 persones participen com a voluntàries durant aquesta Setmana Social Digital de CaixaBank, la primera que es presenta en un format principalment online. L’objectiu d’aquesta iniciativa és involucrar a treballadors i clients del Grup CaixaBank i Fundació Bancària “la Caixa” en l’atenció als col·lectius més vulnerables, en col·laboració amb entitats socials de tota Espanya.

Aquesta edició, els voluntaris podran participar en prop de 200 activitats de voluntariat impulsades de la mà d’un centenar d’entitats socials de tota Espanya. El voluntariat digital es combinarà amb activitats presencials, imprescindibles en determinats projectes socials.

En anys anteriors, la Setmana Social ha comptat amb més de 70.000 participacions de voluntaris en més de 20.000 activitats, essent un dels elements en què es concreta la vocació social tradicional del banc.

La proposta completa d’activitats d’aquesta Setmana Social Digital i la seva evolució es poden seguir a través de www.voluntarioslacaixa.org. Alhora, les persones involucrades poden compartir les seves experiències i seguir altres publicacions amb el hashtag #SemanaSocialDigital i #VoluntarioslaCaixa.

Sobre la promoció del Voluntariat de CaixaBank

Acció Social de CaixaBank impulsa, a través de l’Associació de Voluntaris ”la Caixa”, el seu Programa de Voluntariat Corporatiu, format per treballadors en actiu de l’entitat i el seu grup, de la Fundació “la Caixa”, de jubilats i prejubilats de totes dues organitzacions, així com d’amics, familiars i clients.

L’any 2020, aquesta iniciativa ha complert el seu quinzè aniversari de labor solidària. El 2019, al voltant de 5.800 persones compromeses han format part del voluntariat actiu de ”la Caixa”, participant en més de 7.000 activitats solidàries. Gràcies a això, s’ha contribuït a ajudar a més de 350.000 persones vulnerables en tot el país en matèria d’educació financera i inserció laboral, salut, pobresa infantil i altres.

CaixaBank, referent en banca socialment responsable

CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. Fruit de l’herència que ha rebut, l’entitat, referent en banca socialment responsable, manté una actitud de servei als seus clients i a tota la societat en general.

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank, present en el 100% de les poblacions de més de 10.000 habitants i en el 94% de les de més de 5.000, pot donar suport a la Fundació “la Caixa” en la seva tasca social, detectant necessitats d’entitats socials locals i canalitzant una part de la seva Obra Social. La col·laboració entre totes dues institucions fa possible que milers de petites i mitjanes entitats socials solidàries puguin accedir a ajudes econòmiques per a tirar endavant els seus projectes.

En el marc de la pandèmia, Acció Social de CaixaBank i la Fundació “la Caixa” han organitzat una campanya de recollida de fons per a ajudar als bancs d’aliments, desbordats per la crisi del coronavirus, que ha superat els 3,4 milions d’euros.

CaixaBank és l’única entitat que ofereix microcrèdits a persones amb garantia personal i sense avals, a través de MicroBank, per a ajudar-los a impulsar els seus projectes.

L’actuació responsable de CaixaBank ha estat reconeguda pels principals organismes internacionals. El Dow Jones Sustainability Index la situa entre els millors bancs mundials en termes de responsabilitat corporativa. L’organització internacional CDP, per la seva part, la inclou com a empresa líder contra el canvi climàtic. A més, Nacions Unides ha atorgat a les seves filials VidaCaixa i CaixaBank Asset Management, la màxima qualificació (A+) en inversió sostenible.

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Cruïlla empresarial en temps de pandèmia.
41 views
41 views
Foto record.
502 views
502 views

Foto record.

Redacció - 2 desembre, 2020
Rèquiem per un miner
57 views
57 views

Rèquiem per un miner

Redacció - 1 desembre, 2020