Tornada a l’escola

Redacció
Lectura de 8 min

• Llar d’Infants Les OliveresDurant els tres primers dies, els infants s’han anat incorporant a les seves aules de manera esglaonada, ja que estem en període d’adaptació.
Gràcies a la distribució interna del nostre centre i a l’equip docent que el gestionem pedagògicament hem pogut oferir doble aula a cada grup estable d’alumnes i dues tutores fixes a cada un d’ells.
Els Protocols establerts no han modificat l’actitud dels infants.
Els familiars estan col·laborant molt activament per garantir el compliment d’aquests i entre totes i tots procurem normalitzar la situació.
Així doncs, a la Llar d’Infants Municipal Les Oliveres hem iniciat aquest nou curs amb noves mesures de protecció i seguretat, però amb la mateixa il·lusió i alegria de sempre.
Monsenyor Gibert
Il·lusió molta, per retrobar-nos i intentar fer un curs ple de projectes col·lectius
Ganes totes, de que la nostra escola obri en condicions i que els nostres alumnes estiguin segurs i feliços, cosa que hem estat preparant durant aquests primers quinze dies de setembre.
Impotència absoluta, davant una situació a la que nosaltres donem tota la importància sanitària i educativa que té, però el departament no respon amb els recursos materials i humans necessaris.
Decepció perquè, com sempre, les promeses i expectatives que ens donen són fum.
Els mestres que havien de nomenar, o no han arribat o han arribat tard. El pla d’obertura que vam presentar al juliol i el van validar el tenim aturat i no el podem aprovar perquè ens falten dues mestres, dues tutores. Si no arriben, això variarà l’organització de les especialitats i de l’atenció als alumnes amb necessitats educatives especials. Però això, a qui l’importa, a part de mestres i famílies?
De tota manera estem molt contents de retrobar els nostres alumnes i a les seves famílies perquè són ells els que ens fan il·lusionar i esforçar-nos dia a dia.
• A l’escola Pla del Puig, hem iniciat el curs amb molta il·lusió, amb tots els alumnes i tots els mestres. Bé, els alumnes de P3 donat que fan una entrada esglaonada, encara no els tenim tots a l’escola, però esperem que ben aviat hi siguem tots!
Dels nou grups que tenim assignats des del Departament d’Educació hem pogut fer 11 grups estables, ja que amb els recursos propis de centre, pel que fa a docents, hem pogut desdoblar els grups de 25 alumnes. Encara tenim tres grups que excedeixen de 20 alumnes per grup estable i que no podem garantir la distància de seguretat entre ells en la mateixa aula (els mòduls oscil·len entre 42-43m2); no obstant si el Departament d’Educació hagués fet un increment de dotació de personal docent , per assegurar unes ràtios que permetessin mantenir la distància de seguretat, nosaltres ho podríem fer donat que disposem d’aules que sí que poden acollir grups reduïts.
Per altra banda podem estar contents perquè tenim 4 accessos al recinte escolar i no hi ha aglomeracions ni a l’hora d’entrar ni a l’hora de sortir.
També tenim un pati prou gran com per poder disposar d’un espai diferent per cada grup classe, en dues franges horàries.
De totes maneres, es fa una mica estrany haver de portar mascareta, prendre la temperatura als alumnes cada vegada que entren a l’escola, posar gel hidroalcohòlic, rentar mans més sovint, etc. però suposo que ens hi anirem acostumant! Tot és una mica més lent.
I amb tot això, només esperem que sigui llarga l’estada.
• A l’institut Gerbert d’Aurillac hem rebut el nou curs amb els braços oberts. Tot i que la incertesa i el neguit continuen amb nosaltres, l’esperança i la il·lusió són els sentiments dominants entre els alumnes i el professorat. L’esperança en una millora progressiva de la situació fins que aquesta “nova normalitat” s’apropi una mica als nostres costums socials anteriors a la pandèmia i la il·lusió que ens provoca el retrobament físic amb les companyes i els companys.
Aquests dies són de retrobament però també de creació d’una rutina que ens ajuda a tirar endavant, a aprendre i a millorar. Les noves normes higièniques i sanitàries que semblava que ens havien d’amargar el curs, s’aprenen amb rapidesa i cada dia es fa millor l’entrada i sortida de les persones a l’institut. De nou, enmig de tots els canvis que hem hagut de fer, ens hem adonat de la importància emocional d’una educació presencial i de la falta que els feia a molts alumnes retrobar-se a l’institut, encara que alguns no en siguin conscients.
També és el moment de no oblidar les víctimes de la malaltia i d’extremar les precaucions per evitar nous contagis.
• Després de sis mesos, l’Escola Paidos hem tornat a obrir les portes amb les mateixes ganes i il•lusió que cada curs. Estem vivint la nova normalitat a les aules amb tranquil·litat i seguint les mesures d’higiene i protecció per mantenir l’escola com un espai segur.
Cada dia els nostres 740 alumnes arriben a les 9 del matí i entren per la porta corresponent, ja que cada cicle entra per un dels 5 accessos al recinte de l’escola. A més, hem triplicat els cursos de 1r, 3r i 5è que han passat de 2 a 3 classes. “Som 19 companys a la classe i està bé perquè som poquets. Aquest principi de curs ha estat estrany perquè hem de portar mascareta, ens prenen la temperatura quan entrem a classe i ens hem de desinfectar les mans moltes vegades al dia. Una cosa que no ens agrada gaire és que no podem jugar al pati amb els companys dels altres grups de 3r” comenten la Lila Puig i l’Alex Ogunmwonyi de 3r A de primària. Durant tot l’horari lectiu mantenim els grups estables i per això s’ha dividit el pati en zones perquè cada grup tingui el seu espai.
Aquest curs també és especial pels alumnes de Ei3 que inicien la seva escolarització obligatòria i pels de 4t d’ESO que al juny s’acomiadaran de l’escola. Segons les mestres d’Ei3 “està sent un inici de curs dur ja que es nota que els nens i nenes porten molt temps a casa i els està costant una mica més l’adaptació del que és habitual”. En canvi, els alumnes de 4t d’ESO comenten que “s’ho esperaven pitjor però que la situació és estranya”. “Hem viscut tota la nostra vida escolar al Paidos amb uns companys amb els que ara no hi podem tenir relació per mantenir els grups estables. Tot i això, esperem que la situació millori i al juny puguem acomiadar-nos de l’escola com ens agradaria” expliquen el Joel Piedra i la Tatiana González de 4t d’ESO A.

- Anunci patrocinat -
Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi