Sant Fruitós de Bages celebra la 13a edició de la Tomacada per promoure els productes de proximitat

La Tomacada reivindica els productes de proximitat

Comunicació Ajuntament Sant Fruitós de Bages
Lectura de 3 min

Sant Fruitós de Bages celebrarà el proper dissabte 25 de juliol una nova edició de la Tomacada, la festa popular gastronòmica dedicada al tomàquet i als productes de proximitat, que enguany arriba a la seva 13a edició.

- Anunci patrocinat -

La jornada, que tindrà lloc a la plaça de l’Església, té com a objectiu posar en valor els productes de l’horta local, fomentar el consum responsable i reconèixer la feina dels hortolans i hortolanes del municipi.

La programació començarà a les 7 de la tarda amb un taller familiar consistent en la decoració d’una bossa de roba per poder portar les eines de l’hort o altres estris o productes. L’activitat anirà a càrrec d’Irregular Stone.

A la mateixa hora, a la Rectoria Vella, tindrà lloc la xerrada “El planter, les llavors i les varietats locals”, a càrrec de l’Associació L’Era, Espai de Recursos Agroecològics.

A les 8 del vespre s’obrirà l’exposició dels tomàquets i dels cistells participants al concurs, i els assistents podran votar les seves propostes preferides. Tot seguit, es farà una visita als horts de la Sagrera.

12a edició de la Tomacada, la festa gastronòmica dedicada al tomàquet i als productes de proximitat 2025 | Ajuntament de Sant Fruitós de Bages

El punt àlgid de la jornada arribarà amb el tradicional sopar popular, que començarà a les 9 del vespre a la plaça de l’Església. El menú estarà format per amanida de tomàquet dels horts del municipi, pa amb tomàquet, botifarra i postres. Els tiquets tenen un preu de 8 euros per als adults i de 4 euros per als infants menors de vuit anys, i es poden adquirir anticipadament a Fotografia Joanan33. Cal que els participants es portin de casa els plats i coberts.

A partir de les 10 de la nit es farà el lliurament dels premis de la Tomacada 2026, que distingiran el tomàquet de més pes, el millor cistell amb productes de l’hort i el tomàquet més original.

La Tomacada està organitzada per la Junta de Regants Riu d’Or, el Col·lectiu de Recerca Històrica i l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, amb la col·laboració de Jordi Hi-Fi, Cal Fusteret, Can Ladis, Fotografia Joanan33 i el Nou Celler.

 

Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi