Per: Taula del Tercer Sector Social de Catalunya –
La Taula del Tercer Sector Social llança una campanya per reivindicar el paper essencial de les entitats socials en la resposta a la greu crisi social de la Covid-19.
● Les protagonistes de la nova campanya són les persones que reben suports, les professionals i les voluntàries.
● També vol sensibilitzar i conscienciar la ciutadania sobre l’impacte de la pandèmia en àmbits com l’alimentació, l’habitatge, el treball, la salut mental, l’autonomia personal i la bretxa digital.
● Més de 800.000 persones han hagut de recórrer a les entitats socials per cobrir necessitats bàsiques, un 30% mai ho havia fet abans.
La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, que representa 35 federacions i grans organitzacions que aglutinen més de 3.000 entitats socials catalanes, ha llançat la campanya. “Érem necessàries, ara #SomImprescindibles” que reivindica el paper essencial de les entitats socials a l’hora de donar resposta a la greu crisi social derivada de la pandèmia. Des e l’inici de la Covid-19, les entitats socials han estat a primera línia de l’emergència i no han deixat d’acompanyar i oferir serveis i suports essencials a persones en situació de vulnerabilitat que, abans del coronavirus, ja vivien de manera precària. En concret, més de 800.000 persones han hagut de recórrer a les entitats socials per poder cobrir necessitats bàsiques, de les quals un 30% mai ho havia fet abans, cosa que demostra la duresa de la crisi.
Les protagonistes de #SomImprescindibles són el conjunt del tercer sector social: les persones que reben suport de les entitats socials, les professionals i les voluntàries. Gràcies al seu compromís i treball, el tercer sector social està aturant el cop, triplicant les ajudes a l’alimentació i duplicant les d’habitatge per afrontar l’emergència social, i s’ha convertit en la xarxa de suport de milers de persones que estan en una situació de màxima vulnerabilitat perquè han perdut la feina i s’han quedat sense ingressos.
La campanya, en marxa fins al 7 de novembre, posa el focus en els àmbits més afectats per la Covid-19 (alimentació, habitatge, treball, bretxa digital, suport a l’autonomia personal i salut mental), i en els col·lectius més colpejats pel coronavirus ( infància, joves, dones, persones grans, persones migrades i persones amb discapacitat). Entre diversos productes comunicatius, #SomImprescindibles compta amb un espot de televisió una falca de ràdio, un web somimprescindibles.cat i sis capsules de video sobre cadascun dels àmbits tractats que es mouran a les xarxes socials, tant de la Taula com de les seves entitats federades.
La difusió de la campany a és possible gràcies al suport i la col·laboració de mitjans de comunicació i empreses com: TV3, La Xarxa, Betevé, Catalunya Ràdio, RAC1, COPE Catalunya, Diari Ara, La Vanguardia, Associació Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), Social.cat, Xarxanet, Crític, TMB, TRAM, Renfe, Cinemes Truffaut i Brunet Publicitat.
Més informació: Laura Castro Renard – Comunicació i Premsa – 678 524 650