Sant Fruitós de Bages realitzarà una plantada d’arbres per a recuperar la llera del Riu d’Or

Comunicació Ajuntament Sant Fruitós de Bages
Lectura de 2 min

El Dia de l’arbre se celebrarà el matí del dissabte 2 d’abril

- Anunci patrocinat -

Amb l’objectiu de recuperar la llera del riu d’Or, a la zona dels horts de La Sagrera, l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ha organitzat la primera edició del Dia de l’arbre.

Aquesta proposta es realitzarà el dissabte 2 d’abril, a partir de les 12 del migdia, i té per objectiu, per una banda, recuperar la llera del riu amb la plantació d’espècies autòctones per tal de recuperar la seva biodiversitat i per l’altra té una clara voluntat educacional per tal que petits i grans coneguin la importància de recuperar aquests espais i fer-los lliures d’espècies invasores.

En total es plantaran 24 arbres autòctons de diferents espècies com roure, auró negre o saüc, que han de servir per impedir que les espècies invasores malmetin aquestes zones fluvials.

Aquesta iniciativa és la culminació del projecte de neteja de lleres que s’ha dut a terme en els darrers mesos al municipi i que ha consistit en l’arrencada de les plantes invasores des de l’arrel i la posterior sembra de llavors d’espècies de ribera per tal d’ajudar a consolidar els torrents i evitar que el canyissar envaeixi la zona. Aquest nou projecte de gestió suposarà un estalvi econòmic ja que ha d’ evitar que s’hagi de tallar el canyissar cada any.

El punt de trobada de l’activitat serà l’Era de Cal Vallbona, la porta d’entrada del Museu de la memòria de la vinya i el vi. Un cop finalitzada l’activitat s’oferirà un refrigeri als i les participants.

Els treballs de neteja de lleres que s’han realitzat aquest hivern, s’han executat a través d’una subvenció de més de 80.000 € per part de l’Agència Catalana de l’Aigua.

ETIQUETES
Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi