0 Shares 247 Views

OTELLO de Verdi, al Gran Teatre del Liceu, amb Mireia Pintó.

6 de març de 2021
247 Views
Text foto: Jaume Grandia

El passat 27 de març es va estrenar al Gran Teatre del Liceu de Barcelona, l’òpera Ottello de Giusseppe Verdi, amb la direcció musical de Gustavo Dudamel, i l’escènica d’Amélie Niermeyer, en una producció del Bayerische Staatsoper de Munic, amb Gregory Kunde, Jorge de León, Carlos Álvarez, Zeljko Lucic, Airam Hernández, Francisco Vas, Felipe Bou, Fernando Latorre, Krassimira Stoyanova, Eleonara Buratto i Mireia Pintó.

L’espectacle operístic, que es podrà veure fins el 14 d’abril, ha estat molt ben acollit tant per la crítica especialitzada com pel públic.

Reproduïm seguidament tres  crítiques :

El cop de puny de Gustavo Dudamel al Liceu.- (Diari ARA .- Jaume Radigales):

Com un cop de puny. Així ha de sonar el primer acord de l’Otello de Verdi i així ha de seguir sonant al llarg dels següents compassos. Però la penúltima òpera del mestre italià no és tan sols això, perquè està carregada de passatges subtils, sibil·lins, diabòlics i angelicals. Tota una exhibició de la grandesa d’una partitura a l’altura de la tragèdia shakespeariana de la qual és deutora. I una de les òperes més difícils del repertori. I si amb Il trovatore d’inicis de temporada Gustavo Dudamel ens va fer somiar traient de l’orquestra del Liceu sons meravellosos, el miracle s’ha repetit amb aquest Otello. (…………) Això no justifica les caríssimes entrades que s’han posat a la venda per veure i escoltar aquest Otello, però trigarem a oblidar una versió com aquesta, que també inclou un trio d’asos: l’Otello de Gregory Kunde, a qui vam escoltar a Peralada sota la pell del moro de Venècia, mostra una admirable paleta de registres expressius que el fan, actualment, l’Otello ideal. Ho és també el Jago de Carlos Álvarez –que també coneixíem–, que és un prodigi de maldat, sense allunyar-se ni un mil·límetre de l’estil del baríton Verdi. La soprano Krassimira Stoyanova, que va cantar Desdemona al Liceu el 2006, ha superat amb escreix aquella interpretació per oferir una versió pulcra, sensible i incontestable en musicalitat i bon gust. L’espectacle, a més, compta amb solvents secundaris, començant pel Cassio d’Airam Hernández i seguint pel Roderigo de Francisco Vas, l’Emilia de Mireia Pintó o el Lodovico de Felipe Bou.”

“Otello’ de Verdi al Liceu amb Gregory Kunde i Gustavo Dudamel”.- (PLATEA MAGAZINE.- Alejandro Martínez):

Exemplar, en conjunt, l’acompliment de la resta de l’elenc, destacant la bona feina de Airam Hernández com Cassio i d’extraordinària professionalitat de Francisco Vas (Roderigo). Felipe Bou (Lodovico). Fernando Latorre (Montano) i Mireia Pintó (Emilia).

Dudamel s’aferma amb Verdi al Gran Teatre de Liceu.- (ÒPERA ACTUAL- Fernando Sans):

Molt destacada per la seva banda la tasca de Airam Hernández com Casio, amb una interpretació elegant i molt cuidada de el personatge, i la de Mireia Pintó com una excel·lent Emilia. Molt correcte la resta del repartiment i mereix una menció especial el treball de l’excel·lent i ampli Cor liceista. Tots ells guiats per un Dudamel inspirador que afortunadament ja està contractat per a properes temporades.

 

 

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Descoberta del paisatge: Barraques i parets de pedra seca
38 views
38 views

Descoberta del paisatge: Barraques i parets de pedra seca

Col·lectiu Recerca Històrica de Sant Fruitós de Bages - 2 de desembre de 2022
Editorial 1620
32 views
32 views

Editorial 1620

Brogit Difonem Cultura - 2 de desembre de 2022
La Biblioteca: Els clubs de desembre
32 views
32 views

La Biblioteca: Els clubs de desembre

Biblioteca de Sant Fruitós de Bages - 1 de desembre de 2022
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com