L’Ajuntament pren mesures extraordinàries per ajudar als veïns i veïnes afectats per l’incendi

Comunicació Ajuntament Sant Fruitós de Bages
Lectura de 5 min

L’Ajuntament ha adoptat un seguit mesures urgents i extraordinàries per tal que els veïns i veïnes de la urbanització que han patit desperfectes a les seves cases puguin iniciar com més aviat millor les reparacions i alhora s’han posat a la seva disposició diferents serveis municipals per ajudar-los en els diferents àmbits.

- Anunci patrocinat -

Reparacions i llicències d’obres

La primera mesura que s’ha dictat és que tots els treballs que s’hagin de realitzar, i que no impliquin canvis estructurals en l’habitatge, es poden començar de forma immediata: treballs de pintura, reparació o substitució de fusteria tant interior com exterior, tanques perimetrals, reparació de façanes, retirada de fracció vegetal… entre altres treballs menors.

Pel que fa a les obres majors que requereixen una llicència d’obra, i que suposin la restauració o substitució d’elements ja existents, podran iniciar-se de forma molt més ràpida del que és habitual, presentant el Model genèric de sol·licitud de llicència. Els serveis tècnics municipals, en un termini màxim de cinc dies, visitaran l’habitatge per tal donar el vistiplau a l’inici de les obres.

Taxes i impostos

Les taxes i impostos (ICIO) que s’han d’abonar quan es duen a terme tràmits de llicències i comunicacions urbanístiques, queden exempts de pagament per les actuacions en cases afectades per l’incendi.

Contenidors per a la fracció vegetal

La urbanització disposa de 10 punts de recollida de fracció vegetal per tal que els veïns i veïnes puguin dipositar-hi les restes. Estan ubicats als carrers Cau de la Guineu, Riu d’Or, avinguda Sant Sebastià, Generes, Verge de Núria, Montcau, Bujorns i avinguda de Les Brucardes.

Servei de recollida de voluminosos

El servei de recollida de voluminosos està operatiu cada tarda des  de les 4 a les 8 del vespre a la urbanització. Els elements que han de ser recollits cal dipositar-los al carrer.

 Comunicació

Des del mateix dilluns s’ha obert un nou servei de comunicació amb els veïns i veïnes de Les Brucardes, a través del servei de missatgeria instantània Whatsapp, per tal que el màxim nombre de persones puguin estar informades de forma ràpida i senzilla sobre les darreres informacions.
Paral·lelament, s’ha reforçat amb més personal la centraleta d’atenció a la ciutadania de l’Ajuntament (93 878 97 00) i està oberta també en horari de tarda, de 5 a 7 del vespre.
A la pàgina web municipal www.santfruitos.cat s’ha habilitat un apartat especial amb tota la documentació que es va generant i que pot ser d’interès pels veïns i veïnes afectats.

Atenció mèdica i psicològica

El CAP Sant Fruitós disposa d’un equip de psicòlegs i d’equip mèdic que atendran de forma prioritària a totes aquelles persones que ho necessitin. Cal trucar al 93 876 09 12 per tal de demanar hora.

Tasques de suport

L’Associació de Voluntaris de Protecció Civil del municipi s’ha posat a disposició dels veïns i veïnes per ajudar-los en diferents tasques com poden ser retirada de runa, neteja d’espais exteriors… Cal sol·licitar el servei enviant un correu electrònic al

Serveis activats durant l’incendi

L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages va posar en funcionament, des de primera hora de la tarda del passat diumenge 17 de juliol, un centre de suport al Nexe Espai de Cultura, per tots els veïns i veïnes afectats per l’incendi.

Un equip d’atenció mèdica i psicològica va atendre a totes aquelles persones que ho van necessitar i se’ls va oferir, a banda d’atenció personalitzada, un servei de presa de medicació a tothom qui ho va requerir.

Per la seva banda Creu Roja va habilitar un espai d’allotjament en aquest punt a les persones que no podien tornar a les seves cases i que no disposaven d’un lloc on passar la nit. Un total de 5 persones van dormir a les instal·lacions la nit del diumenge.

Durant les dues jornades, des de les instal·lacions es va repartir menjar i begudes per a tots els afectats així com també es va preparar menjar per a repartir als efectius que estaven treballant al peu del canó.

El punt del Nexe es va habilitar com a centre d’atenció ciutadana des d’on es van anar vehiculant totes les informacions que anaven arribant, i també es va habilitar un espai pels mitjans de comunicació desplaçats a la zona.

ETIQUETES
Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi