La santfruitosenca Alba Moreno és una de les cares visibles que es poden veure en l’anunci televisiu de la Marató que es celebrarà aquest proper 15 de desembre i que enguany es dedica a les Malalties Minoritàries.
L’Alba pateix la malaltia degenerativa de LAM (linfangioleiomiomatosis), una patologia pulmonar que afecta a unes 200 dones arreu de l’Estat Espanyol i que a banda dels dolors que li produeix li ha fet perdre el 50% de la seva capacitat pulmonar.
Moreno va ser diagnosticada als 24 anys tot i que des dels 19 ja patia dolors en la zona del tòrax. Actualment està en tractament a l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona.
A Sant Fruitós de Bages s’estan organitzant diferents activitats per tal de recaptar fons per aquesta edició de la marató.
- El mateix diumenge 15 de desembre es podran adquirir productes de proximitat, en el marc de la Fira de Santa Llúcia, els beneficis dels quals aniran íntegrament a la causa, l’AEE Paidos recaptarà 1€ per cada infant de l’escola que participa en el Cros Escolar que es celebra aquest mateix diumenge, i s’estan ultimant els detalls d’altres propostes per aquesta mateixa jornada.
- Pel dia 22 de desembre, com ja és tradició, el gimnàs V2O celebrarà el seu festival de nadal amb les entrades a 2€ que aniran íntegrament per la Marató i el passat dia 1 la Residència d’avis va celebrar una xocolatada popular també per recaptar fons.
Actualment hi ha registrades més de 7000 malalties minoritàries i enguany la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio destinarà tots els beneficis que s’obtinguin a la investigació per tal d’avançar en aquests camps.
Ajuntament de Sant Fruitós