La Generalitat atorga el corredor entre Manresa i Barcelona a Monbus i incrementa un 70% l’oferta de busos exprés

L'empresa ja tenia la concessió actual de la línia, que ha estat marcada per les queixes de molts usuaris

Agència Catalana de Notícies
Lectura de 6 min

El Departament de Territori ha adjudicat el servei d’autobús del corredor Manresa-Olesa de Montserrat-Barcelona a l’Hispano Igualadina, del grup Monbus. El nou contracte té una vigència de 4 anys i inclou l’exprés e22, que uneix directament Manresa amb Barcelona; l’exprés e23, que uneix Monistrol, Olesa i Barcelona; i la línia convencional que uneix Manresa i Barcelona amb parada a diferents municipis. La nova adjudicació suposarà un augment global de l’oferta d’expedicions del 46%, mentre que l’oferta de busos exprés creixerà un 70%. Monbus ja tenia la concessió actual de la línia, que ha estat marcada per queixes constants dels usuaris. El grup ha estat el que ha obtingut la millor puntuació de les tres empreses que s’hi van presentar.

- Anunci patrocinat -

La directora de Transports i Mobilitat, Susi López, ha presentat el nou contracte aquest dilluns a la tarda a Manresa, acompanyada per la delegada del Govern a la Catalunya Central, Èlia Tortolero, i el regidor d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Manresa, Carles Garcia. López ha explicat que Monbus ha estat l’empresa guanyadora de la nova concessió, que tindrà una vigència de quatre anys, i un valor de 12 milions d’euros. A partir d’ara, les altres empreses que es van presentar al concurs tenen quinze dies per presentar recurs. López ha explicat que, si no hi ha cap recurs, l’empresa tindrà entre un i tres mesos per engegar la nova concessió.

Precisament Monbus ja és l’empresa que oferia actualment el servei en aquest corredor i no ha estat exempta de crítiques. S’hi ha referit el regidor Carles Garcia, que ha lamentat que el servei ha estat “molt deficitari” i “ve carregat de greuges”. “Intentarem lluitar perquè això no sigui així i esperem que l’operador doni un bon servei des del minut zero”, ha afirmat Garcia. En aquest sentit, ha assegurat que l’Ajuntament ha agafat el compromís de “vetllar” perquè l’adjudicatari “ofereixi un servei de qualitat”.

Per la seva banda, López ha volgut aclarir que algunes de les queixes que acumula el servei són degudes a la manca de vehicles i explica que això no és culpa de l’operador. La directora de Transports ha recordat que el titular del servei és la Generalitat i és l’administració qui fixa quina és l’oferta disponible. Per ajustar l’oferta a la demanda, ha explicat, “cal fer el que estem fent ara, obrir una nova licitació, o bé acordar un increment d’expedicions amb les condicions econòmiques que pertoquen”. Sí que ha admès que actualment “no funciona bé” el servei d’informació a l’usuari i, per això, ha assegurat que han fet “un esforç” perquè al plec de condicions hi apareguin “una sèrie d’obligacions” que l’empresa haurà de complir.

Augmenten un 70% els busos exprés

Una de les novetats més destacades és que els busos exprés e22 (Manresa – Barcelona) i l’e23 (Monistrol – Olesa – Barcelona) augmentaran un 70% el nombre d’expedicions i passaran a funcionar també els caps de setmana. Fins ara, aquest servei no s’oferia els dissabtes i diumenges. L’augment de les freqüències es produirà, sobretot, a les hores punta per absorbir els desplaçaments per anar a estudiar o treballar.

Pel que fa a la línia convencional Manresa-Olesa-Barcelona, incorporarà parades als municipis de Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet. El servei funcionarà també durant les nits de divendres a dissabte i les nits de dissabte a diumenge amb una freqüència de pas de dues hores. El corredor no disposa actualment d’oferta nocturna.

Una flota “molt jove”

L’operadora haurà de destinar al corredor un total de 24 autobusos i 9 de reserva a les tres línies. Segons ha explicat López, tots els vehicles seran híbrids i tindran 67 places. L’antiguitat de la flota a l’inici del servei serà inferior a dos anys i mig i no es podrà superar l’antiguitat de set anys durant la vigència del contracte. D’aquesta manera, ha destacat López, serà una flota “molt jove” i “molt ben equipada”. Els vehicles, a més, tindran wifi, usb per a cada seient i càmeres de videovigilància, entre d’altres prestacions.

Millora de la informació a l’usuari

El nou contracte preveu la implantació d’un sistema tecnològic que permetrà la informació a través de pantalles a l’interior dels autobusos. Els usuaris també podran accedir a la informació en temps real mitjançant una aplicació mòbil. El contracte preveu també que el servei garanteixi un sistema d’atenció telefònica al client, mitjançant les xarxes socials i un sistema de gestió de reclamacions i incidències. De fet, l’empresa estarà obligada a respondre a les queixes o peticions dels usuaris en u n termini màxim de 4 dies.

ETIQUETES
Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi