A l’Escola Pla del Puig, cada inici de curs és molt més que tornar a obrir les portes: és un moment per retrobar-nos, donar la benvinguda i tornar a construir plegats el dia a dia de l’escola.
Els primers dies estan plens de moments que ens ajuden a acollir i acompanyar. Tant els infants d’I3, que fan els seus primers passos a l’escola, com totes les persones que arriben per primer cop al centre, alumnat, personal docent o famílies, van descobrint els espais, els companys i la manera de fer que ens identifica. A través de petites dinàmiques, jocs i cançons, aprenem a sentir-nos part d’un mateix projecte i a reconèixer l’escola com un espai compartit, proper i acollidor.

Les reunions d’inici de curs amb les famílies són també un moment clau. Permeten posar cara als tutors i tutores, compartir objectius i establir complicitats des del primer dia. I, com ja és tradició, el berenar d’inici de curs, organitzat conjuntament amb l’AFA, ens ofereix un espai distès per trobar-nos tots i continuar fent comunitat al voltant de l’escola.
Aquest treball d’acollida i de creació de vincles no és casual. A l’escola hi posem molta cura i intenció, perquè les persones se sentin a gust, respectades i part d’un projecte comú. El benestar i la bona entesa són la base que permet que cadascú doni el millor de si mateix i es pugui comprometre amb el que fem.

Així comencem aquest nou curs: amb l’energia renovada, amb ganes d’aprendre junts i amb la convicció que cuidar les relacions és la millor manera de fer créixer l’escola.
