Dimarts al migdia es va declarar un incendi en un camp de cereal a Sant Fruitós de Bages, a prop de la C-25 i entre la zona de l’aeròdrom i Sant Iscle. El foc va afectar diversos camps de conreu i va mobilitzar un ampli dispositiu d’emergència.
L’avís es va rebre poc després de dos quarts de dues del migdia a través del telèfon d’emergències 112. Inicialment, s’hi van desplaçar cinc dotacions terrestres i un helicòpter bombarder, tot i que el dispositiu es va ampliar progressivament per garantir una ràpida actuació.
En el moment de màxima activitat, l’operatiu va comptar amb 16 dotacions terrestres, efectius dels Grups d’Actuacions Forestals (GRAF), dels Equips de Prevenció Activa Forestal (EPAF), un helicòpter, dos avions de vigilància i atac i membres dels ADF Pla de Bages, que van donar suport a les tasques d’extinció i vigilància.
La col·laboració dels pagesos de la zona va ser especialment rellevant. Amb els seus tractors van realitzar diverses passades al voltant del flanc esquerre de l’incendi per crear franges de protecció i dificultar-ne la propagació, fet que va contribuir a contenir el foc amb rapidesa.
Gràcies a l’actuació coordinada dels diferents serveis d’emergència i dels col·laboradors sobre el terreny, l’incendi va poder quedar estabilitzat poques hores després de declarar-se. Durant les primeres fases de l’emergència també es va sol·licitar el tall de la C-25 en sentit Lleida per facilitar les tasques d’extinció i garantir la seguretat a la zona.
L’incendi no va causar danys personals i va quedar extingit després de les tasques de control i vigilància efectuades pels equips desplegats.
