Per: Comunicació AMPANS –
L’etiqueta ha estat dissenyada al taller l’Art de Viure en el que hi participen persones usuàries de l’entitat.
La cerveseria artesana Guineu col·labora amb AMPANS amb la sortida al mercat d’Ètika, una cervesa artesana elaborada a partir de la selecció de cinc llúpols. La creació de cerveses en col·laboració, és una de les apostes de la marca de Valls de Torroella (Bages), però Ètika és la primera amb finalitats socials al Bages. Es tracte d’una cervesa que Guineu ha creat en col·laboració social, amb la voluntat de contribuir a divulgar la tasca de l’entitat i apel·lar als drets i a la inclusió social de les persones amb discapacitat intel·lectual.
Ètika surt al mercat aquest 11 de desembre i ja es pot aconseguir a través dels canals de venda habituals de Guineu i també d’AMPANS. En aquest sentit, ja es pot trobar als supermercats Caprabo, al Garden i a la botiga online . També es trobarà a la carta del Canonge, al mateix temps que també s’hi podrà comprar.
Ètika és una cervesa clara, de tipus American Pale Ale i amb extra de llúpol.
L’etiqueta ha estat il·lustrada al taller L’Art de viure, un projecte artístic que AMPANS dur a terme des del seu servei de centre ocupacional, al carrer Bernat Cabrera de Manresa, i en el que hi participen persones usuàries de l’entitat que volen explorar les seves capacitats artístiques i creatives.
El nom de la nova cervesa de Guineu, en col·laboració amb AMPANS, sorgeix d’un projecte solidari que un grup d’Esade Alumni va presentar a AMPANS, i que proposava l’elaboració d’una cervesa artesanal amb el nom d’Ètika i que l’entitat ha volgut recuperar.
La creació de la cervesa Ètika va néixer de la col·laboració entre entitats durant la pandèmia, davant la necessitat de fomentar aliances dins del territori i apel·lar al compromís de la societat amb la producció local i la responsabilitat social.
Guineu i AMPANS han preparat aquest vídeo de presentació de la nova cervesa Ètika, per compartir els seus valors: