0 Shares 551 Views

Educació en temps de pandèmia

12 de novembre de 2020
551 Views

Per:  Institut Gerbert d’Aurillac.-

En aquests temps tan estranys que ens toca viure, s’està demostrant que l’educació és un dels pilars de la societat. Després d’un llarg confinament, ara veiem la importància que té la convivència del jovent en un mateix espai, la seva socialització i,  evidentment, la seva formació.

Ens trobem en un context educatiu que s’adapta a canvis sobtats de manera ràpida. Des del març passat, primer vam entomar el cop, vam patir-ne les doloroses conseqüències i ens vam tornar a aixecar per respondre a la situació. Amb una rapidesa inusitada, ens vam habituar a un munt d’eines digitals que encara no utilitzàvem i, immediatament després, vam lluitar per frenar l’esquerda que ens separava dels alumnes més vulnerables amb l’ajut de les institucions nacionals i locals.

Un cop habituats a les noves circumstàncies, vam veure com es podia reconstruir una comunitat educativa de manera virtual i ens vam preparar per a un nou curs ple d’incògnites, amb molt poques certeses.

Ara, amb més de mig trimestre superat, ens hem habituat a gestionar les mesures sanitàries i hem vist com el coronavirus afectava a un munt de famílies de la nostra comunitat, sense que, de moment, afectés massa la vida interna de l’institut. De moment, hem hagut de confinar un sol grup, de batxillerat, amb el resultat del positiu de dues alumnes. L’enorme responsabilitat de les famílies, que es demostra sobretot en aquests moments més durs del rebrot de la pandèmia, ens ha salvat fins ara de moltes situacions desagradables de possibles confinaments i tancaments d’altres grups.

Aquesta darrera setmana, des de les autoritats del país ens arriben noves instruccions a causa de l’empitjorament de la situació. Concretament, hem hagut de reduir la presència de l’alumnat dels nivells postobligatoris, el batxillerat i el cicle superior de formació professional, a pràcticament la meitat del temps. Altre cop, en un temps rècord, hem passat de l’ensenyament tradicional a l’aula a un model híbrid entre classes telemàtiques i altres presencials en dies alterns. Una resposta que satisfà els interessos de famílies i alumnes, que veuen que l’ensenyament es fa amb continuïtat, tot i que un de cada dos dies, els estudiants s’hagin de quedar a casa.

Per si encara hi hagués un empitjorament de la situació —esperem que no!— amb nou confinament, el Departament d’Educació està implementant un Pla d’Acceleració de la Transformació Digital per mitjà del qual ha adquirit un ordinador portàtil per a cadascun dels alumnes de 14 a 16 anys i per a tot el personal docent. Aquesta quantitat ingent de màquines arribaran al llarg d’aquest mes i s’han de distribuir abans de les vacances de Nadal.

En definitiva, estem en un nou curs de canvis forçats per la situació, però en un exercici de reforç de la importància de l’ensenyament presencial per tornar al jovent, i a la societat, el dret a desenvolupar unes relacions socials que ens tornin a una certa normalitat.

 

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Agredolç homenatge
189 views
189 views

Agredolç homenatge

Rosa Carrera March - 22 d'abril de 2024
La descoberta de l’art a educació infantil
60 views
60 views

La descoberta de l’art a educació infantil

Escola Monsenyor Gibert - 22 d'abril de 2024
La Biblioteca us recomana:
48 views
48 views

La Biblioteca us recomana:

Biblioteca de Sant Fruitós de Bages - 22 d'abril de 2024
Editorial 1685
1081 views
1081 views

Editorial 1685

Redacció - 22 d'abril de 2024
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com