0 Shares 513 Views

David Checa i Ducati són els millors al Bol d’Or però s’han de conformar amb la cinquena posició

25 de setembre de 2022
513 Views

El circuit francès de Paul Ricard va acollir “El Bol d’Or” del 100è aniversari,  la quarta i darrera prova del Campionat del Món de Resistència FIM 2022, que després de les 24 hores de cursa va tenir com a vencedor un equip privat, el francès Viltaïs Racing Igol, amb els pilots Florian Alt, Erwan Nigon i Steven Odendaal, amb una moto Yamaha, mentre que l’equip japonès FCC TSR Honda France, amb els francesos Mike Di Meglio i Josh Hook, junt amb l’australià Alan Techer que substituïa a Gino Rea, que va patir greus ferides al cap en un accident a Suzuka el mes passat, conquerien el títol mundial d’aquesta temporada,

Com havia assegurat el pilot santfruitosenc David Checa, l’equip Ducati sortiria des de l’inici de la cursa per la victòria, i demostrava aquestes intencions el seu company Xavi Forés, que era el primer en pilotar la Panigale V4R, fent uns extraordinaris primers girs, amb record de volta inclosa. Dels cinc equips que optaven a la victòria del mundial EWC 2022, en seguida va quedar descartar el SERT, amb problemes de motor a la Suzuki, i els que eren campions i líders del campionat es retiraven només havent rodat 34 voltes, i també acomiadant-se de la Resistència, ja que l’any vinent la fàbrica Suzuki no participarà ni en el mundial de GP, ni en el de Resistència. Mentre la Ducati seguia al davant, dos equips més abandonaven, el BMW (68 voltes) i el Yart –Yamaha-(104 voltes).

Restaven només dos equips el FCC Honda i el Tati Beringer Kawasaki, aquest necessitaven la victòria si volien el mundial, i lluitaven amb la Ducati per liderar la cursa. Quan faltaven 4 hores, la Kawasaki va tenir problemes mecànics, retirant-se al box, i deixant el camí lliure pel títol a la Honda i un tranquil liderat de la prova per la Ducati, amb David Checa i Xavi Forés, que compartien les tasques de pilotatge durant gran part de la cursa quan Chaz Davies es va fer mal a l’esquena i no va poder continuar. A manca d’uns 70 minuts per les 24 hores, David Checa va haver d’entrar al box per problemes d’embragatge, haver de reparar, amb la pèrdua d’un temps, que el deixava sense victòria i també sense podi, al caure a la cinquena posició. Un gran desengany per l’equip Ducati, que després d’una formidable cursa, veia que es quedava sense recompensa.

Foto Ducati

 

 

 

 

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com