La Policia Local de Sant Fruitós intensifica els controls de velocitat al municipi

Controls de velocitat per reforçar la seguretat viària

Comunicació Ajuntament Sant Fruitós de Bages
Lectura de 2 min

Els controls es realitzen al llarg de tota aquesta setmana

- Anunci patrocinat -

La Policia Local de Sant Fruitós de Bages ha desplegat aquesta setmana un dispositiu específic de control de velocitat en diferents punts del municipi amb l’objectiu de reduir el risc d’accidents i protegir la seguretat de tots els usuaris de la via pública.

Aquesta actuació s’emmarca dins les accions coordinades amb el Servei Català de Trànsit (SCT) per combatre un dels principals factors de risc en la sinistralitat viària: la velocitat excessiva o inadequada.

La velocitat és un factor determinant en la gravetat dels accidents. Circular per sobre del límit establert o a una velocitat no adequada a les condicions de la via redueix de manera significativa la capacitat de reacció davant d’un imprevist.

En entorns urbans, aquest risc afecta especialment els col·lectius més vulnerables, com vianants, persones grans, infants o ciclistes. Un atropellament a 30 km/h té conseqüències molt diferents que a 50 km/h, on el risc de lesions greus o mortals es multiplica de manera exponencial.

Durant aquesta setmana els agents estan establint controls amb radar en diversos trams del municipi. Es recorda que el límit general de velocitat en vies urbanes és de 30 km/h, excepte en aquells trams degudament senyalitzats amb un límit diferent.

Les infraccions per excés de velocitat poden comportar sancions econòmiques importants i la pèrdua de punts del permís de conduir. En els casos més greus, poden constituir un delicte contra la seguretat viària.

 

Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi