Celebració dels 15 anys d’agermanament Alcalá del Valle-Sant Fruitós de Bages
El passat cap de setmana es celebraren els actes del 15è aniversari de l’Agermanament de Sant Fruitós de Bages amb la població gaditana d’Alcalá del Valle, origen de moltes famílies andaluses que van venir a viure al poble, els anys 60 i 70 del segle passat. Fou el 16 de febrer de 2003, que l’alcalde d’Alcalá, Juan Jiménez i el de Sant Fruitós Josep Rafart inauguraven una nova plaça santfruitosenca, que portava el nom d’Alcalá del Valle, i després signaven l’acte d’Agermanament.
Aquesta plaça, el passat dissabte, fou el punt de trobada de visitants i vilatans, amb la presència de l’alcaldessa d’Alcalá, Dolores Caballero acompanyada d’una seixantena d’”Alcalareños”, desplaçats amb autocar fins al Bages. També l’alcalde Joan Carles Batanés (junt amb altres regidors del consistori santfruitosenc, i representants d’entitats locals, participaren en la cercavila fins a la plaça Onze de Setembre, on va tenir lloc l’acte de commemoració de l’agermanament amb un intercanvi de cultures andalusa i catalana, amb l’actuació dels Gegants i Grallers de la colla gegantera local, de l’escola de ball Lourdes Jimenez, de l’Esbart Som Riu d’Or, la colla sardanista Dintre el Bosc, la Tercera Joventut de Sant Fruitós i el Grup l’Alba de l’Esplai de la Gent Gran. Després del sopar popular, continuaren els espectacles folklòrics i es va cloure amb un final de festa amb Los Bingueros.
El diumenge, després de la Missa Rociera, en el Cobert de la Màquina de Batre es van reunir uns 700 comensals a l’Arrossada Popular, preparada per la Colla de Cuiners de la Festa de l’Arròs, i que va servir per posar brillantment el punt final als actes d’agermanament.
Jaume Grandia
Més articles de la categoria

Un conte màgic il·lumina les Festes de Nadal: Uns follets protagonitzen l’encesa nadalenca a la Plaça de l’Església
Redacció - 6 de desembre de 2023
Arriba Nadal i ja tenim el Tió de les entitats a la plaça
Col.lectiu Música per la Llibertat - 6 de desembre de 2023
La Pinya, l’equip de producció audiovisual inclusiu d’AMPANS, premiada al Festival Internacional de Cinema i Discapacitat de Barcelona
Comunicació Ampans - 5 de desembre de 2023