0 Shares 621 Views

Assessorament tècnic sobre teletreball

8 d'abril de 2020
621 Views

Tecnonews / AMIC – Redacció
Autor imatge: Freddie Marriage (Unsplash)

A mesura que més i més empreses comencen a implantar mètodes de teletreball, l’equip de Ciberseguretat i Resiliència de la Informació de BSI ha proporcionat assessorament tècnic a empreses i treballadors sobre la millor manera de preparar-se per a treballar fora de les seves oficines de manera eficient i segura. Si bé cada empresa a Espanya tindrà diferents polítiques i protocols d’actuació, els 10 consells que figuren a continuació cobreixen tot, des de la protecció d’informació empresarial confidencial i l’ús de Wi-Fi fins als hàbits i entorns de treball òptims en la llar.

Preparat per al viatge – Què haig de fer quan surti de l’oficina?

Asseguri’s que té les dades de contacte del seu departament d’IT, ja que pot necessitar la seva assistència durant els pròxims dies. Si li demanen que porti el seu ordinador portàtil, equips i informació empresarial, vagi amb compte quan viatge i recordi la seguretat personal. Els delinqüents aprofiten qualsevol oportunitat i si veuen alguna cosa que està en la part posterior del cotxe, per exemple, podria ser robat.

Informació empresarial: Què haig de fer si tinc informació empresarial confidencial?

Mantingui-la sempre segura i tingui-la en la seva possessió i mai fora de vista. Si es pren un descans o deixa la documentació, guardi-la en un lloc segur. Recordi, la informació empresarial haurà de romandre confidencial encara que estigui guardada a la seva casa.

Ús del Wi-Fi domèstic. Mai he connectat el meu portàtil o equip de treball al Wi-Fi de la meva casa?

Si se li ha demanat que es connecti a Internet a la seva casa, asseguri’s que la seva connexió Wi-Fi sigui segura i estigui protegida amb una contrasenya perquè pugui controlar qui es connecta a ella. Si té algun dubte, contacti amb el seu equip d’IT i ells podran confirmar-l’hi. En el cas de connexions Wi-Fi públiques i no segures, el millor consell és evitar connectar-se a elles i connectar-se a través del telèfon o utilitzar una VPN per a assegurar la connexió.

Usi el seu VPN. Què és una VPN i com em connecto a ella?

Una VPN és una Xarxa Privada Virtual (Virtual Private Network per les seves sigles en anglès) que la majoria de les empreses utilitzen per a permetre-li establir una connexió segura a la xarxa a través d’Internet. La majoria de les empreses tenen una política sobre l’ús de la VPN i sobre com connectar-se a ella – en general una contrasenya habilitada o un sistema de tokens d’identificació.

Phishing – Què és el phishing i per què haig d’anar amb compte?

El phishing és una pràctica fraudulenta en la qual els estafadors o ciberdelinqüents envien correus electrònics que semblen ser de fonts de confiança i de bona reputació amb la finalitat d’induir a les persones a revelar informació personal, com a contrasenyes i números de targetes de crèdit. És una de les majors causes de delictes cibernètics i tots els usuaris -tant en el treball com en la llar- han d’estar atents, especialment en aquest moment. Si veu algun correu electrònic que sembli provenir d’una font no fiable, informi al departament d’IT i segueixi els seus consells. Si fa clic en un enllaç o descàrrega un, posi’s en contacte amb el seu departament d’IT immediatament, ja que disposarà de protocols per a remeiar o resoldre el problema.

Seguretat del telèfon mòbil i de l’equip. El meu telèfon mòbil és segur?

Potser no. És millor no respondre als números desconeguts i anar amb compte en respondre als números no reconeguts.

Còpies de seguretat – Què és una còpia de seguretat i què necessito fer?

Una còpia de seguretat, o còpia de seguretat de dades, és una còpia de les dades informàtiques obtingudes i emmagatzemades en un altre lloc. Es pot utilitzar per a restaurar les dades originals després d’un incident, per exemple. Parli amb el seu departament d’IT per a saber a quines dades necessita fer una còpia de seguretat, com fer-la i quin material necessita per a fer-la.

Teleconferències i comunicació interna, Què són i per què s’utilitzen?

Pot ser que la seva empresa li proporcioni la possibilitat de realitzar trucades a través d’una aplicació diferent de la que usa normalment en el seu lloc de treball. Contacti amb els seus companys usant les aplicacions de comunicació de la seva companyia com WebEx, Microsoft Teams i Zoom. Mantingui’s al dia sobre les polítiques de l’empresa i les comunicacions internes. Per a interactuar amb els clients, asseguri’s també que aquests tinguin aquestes aplicacions o puguin descarregar-les i accedir a elles d’acord amb les seves pròpies polítiques d’empresa.

Hàbits de treball – Com puc mantenir els meus hàbits de treball?

Mantingui els seus bons hàbits de treball. Per a aquells que no estan acostumats a treballar des de casa, la perspectiva pot ser difícil d’assimilar, especialment durant llargs períodes de temps. Apliqui, tant com pugui, les seves rutines habituals d’oficina, com l’hora de despertar-se, l’hora d’inici i fi, les pauses per al cafè, les pauses per a l’esmorzar, les reunions i les interaccions amb els clients, fins i tot quan es realitzen a distància. Com més en línia estigui amb els seus hàbits d’oficina, més fàcil li resultarà el procés de teletreballar.

Entorn de treball – Quin és el millor entorn de treball per a mi?

On pugui, estableixi un entorn de treball confortable. L’ergonomia és tan important a casa com en l’oficina. Pensi en l’equip, les dades i la informació que tindrà a la seva casa i com ha de protegir-lo de la vista o l’ús no desitjats. També consideri les polítiques de la seva empresa sobre l’eliminació de dades i informació.

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Aprenem tot jugant i experimentant
56 views
56 views

Aprenem tot jugant i experimentant

Llar d'Infants Les Oliveres - 19 d'abril de 2024
No és veritat – Mireia Calafell
74 views
74 views

No és veritat – Mireia Calafell

Francesc Canellas - 19 d'abril de 2024
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com