0 Shares 470 Views

A 2n d’ESO muntem una empresa i fabriquem un producte

14 de desembre de 2021
470 Views
Per: Alumnes de 2n d’ESO

Aquest 1r trimestre, els alumnes de 2n d’ESO hem treballat en un projecte: “Fabriquem un producte”. Un dels objectius del treball per projectes de l’escola PAIDOS és fomentar la creativitat dels alumnes, i en aquest projecte hem pogut desenvolupar-la.
Aquest projecte consistia principialment en crear una empresa, dissenyar i vendre un producte en grups de quatre persones. El producte que havíem de dissenyar havia de revolucionar la vida de les persones i fer-la més còmode. Finalment el producte s’havia d’exposar en una fira.
Els rols de cada equip
Per aconseguir una millor organització en cada equip, es van assignar diferents rols als seus membres.
● Cap del projecte. S’encarrega de dirigir a tot l’equip i acordar les feines amb tots els membres.
● Cap de Màrqueting. S’encarrega de controlar i liderar el departament de màrqueting.
● Dissenyador gràfic. S’encarrega de dirigir l’equip per realitzar els plànols del producte, els dibuixos, logos etc.
● Cap de producció. És el que dirigeix l’equip quan s’inicia el procés de producció al taller.
Organització de les tasques
Aquest projecte estava dividit en diverses parts:
1. Treball Escrit i web empresa. Una part de tots els projectes és realitzar un document escrit on s’han d’incloure totes les fases del projecte. El document incloïa les parts habituals d’un treball com la introducció i les conclusions, i a banda un pla de màrqueting amb els elements publicitaris, etc. A més, també havíem de crear una pàgina web on presentar el producte en català, castellà i anglès. La web havia d’incloure diferents apartats com: què venem?, qui som?, elements publicitaris, el nostre contacte i un bloc de notícies.
2. Disseny i fabricació del producte. En aquest apartat s’havia de dibuixar en alçat, planta, perfil el producte i crear-ne el disseny en 2D i 3D. Després vam buscar materials reciclats perquè la producció del producte fos respectuosa amb el medi ambient. Creiem que això és un punt fort ja que no totes les empreses reutilitzen materials.
3. Fabricació del producte. Vam estar treballant cinc setmanes, tres d’aquestes cinc vam estar fabricant el producte. Vam aprendre a utilitzar moltes eines, aquest va ser l’apartat més divertit del projecte. Aquest procés el vam realitzar a la “Future Classroom” amb altres companys d’altres grups.


Presentem el nostre producte en una fira “internacional”
A la Future Classroom vam fer una “fira” en la que els diferents equips vam exposar, en anglès, el nostre producte juntament amb tots els elements publicitaris que havíem dissenyat. Els professors i professores s’aturaven en cada equip per demanar les característiques del producte.
Aquest projecte ha estat molt divertit i entretingut de fer ja que hem après molt sobre el màrqueting i com utilitzar les eines per a tallar fusta, fer forats i llimar. El producte final era assistir a la fira, en la que exposàvem el nostre invent en equip, mentre teníem a la taula els elements publicitaris i la web perquè el professor pogués veure el treball realitzat durant les setmanes de treball.

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Aprenem tot jugant i experimentant
55 views
55 views

Aprenem tot jugant i experimentant

Llar d'Infants Les Oliveres - 19 d'abril de 2024
No és veritat – Mireia Calafell
67 views
67 views

No és veritat – Mireia Calafell

Francesc Canellas - 19 d'abril de 2024
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com