OPINIONS DE SOBRETAULA : Renéixer transformant-se

Renéixer transformant-se: la nova vida de la Cooperativa l’Agrícola

Josep Sanfeliu
Lectura de 3 min

Ara ja fa més de 130 anys que una colla de santfruitosencs, els nostres avantpassats, van fer el cor fort i tot confirmant la dita de què fa més qui vol que qui pot, es van dir allò de què hi ha molt de camp per córrer, i es van embrancar en un projecte, que segur que a alguns els va semblar una idea esbojarrada, que en el fons feia palesa la necessitat de guanyar-se les garrofes o les mongetes, com ho vulgueu dir.

- Anunci patrocinat -

Durant anys i anys, l’espai físic que tenia la Cooperativa l’Agrícola, era un veritable focus d’activitats comercials, socials i lúdiques del poble, els anys van anar passant i es van viure grans moments a la botiga, al bar i a la sala, fins que finalment l’empenta de la vida moderna, propiciat principalment per les noves tecnologies i les noves d’ofertes tant comercials com d’oci, va fer que a les instal·lacions de la Cooperativa s’anessin reduint les activitats públiques.

Ara, una pila d’anys més tard, una colla de gent, cal dir que tinc el privilegi de què m’han deixat col·laborar en aquest nou repte, han decidit que cal rellançar la Cooperativa, que no pot ser que una de les entitats més antigues, sinó la més antiga del poble, no torni a ser capdavantera en la vida social i cultural local, i per aquest motiu han engegat el grup de treball anomenat “Repensem-nos” integrat per diverses persones del col·lectiu de l’entitat. Es tracta d’aconseguir oferir activitats culturals, d’oci, esportives i recreatives amb vocació comunitària, amb la intenció d’augmentar el valor social i territorial, sense oblidar les possibilitats de col·laborar amb altres entitats i col·lectius, per desenvolupar iniciatives d’impacte local i comarcal.

El projecte ha començat a rodar, el primer que s’ha fet i que hem pogut veure, són les obres d’arranjament de la coberta de l’edifici, s’han retirat les plaques de fibrociment amb contingut d’amiant i s’ha substituït per una nova coberta, mantenint l’estructura que hi havia d’encavallades, però amb noves bigues de fusta. S’han col·locat panells amb aïllament tèrmic i acústic, acabat en teula ceràmica, refent les canals exteriors i substituint els baixants tant interiors com exteriors.

Hi va haver una època en què una colla de santfruitosencs van creure en un projecte, i ara que 130 anys després encara es viu, els descendents, d’aquells il·lusionats esbojarrats que perseguien un difícil somni de conquestes socials, volen rellançar aquesta històrica entitat, jo m’ho crec, i per això hi vull participar, els agraeixo que em deixen ser part de la història contemporània i futura de la Cooperativa l’Agrícola.

I vosaltres hi voleu dir la vostra?, voleu ser part de la història? … animeu-vos!!!

Trobareu l’enquesta al QR, participeu-hi!!!

Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi