Un grup d’alumnes de l’institut Gerbert d’Aurillac ha viatjat aquesta setmana a Châteauroux, França, per gaudir d’un intercanvi amb els estudiants del Lycée Jean Giraudoux.
Aquesta experiència permet als joves aprofundir en els aprenentatges lingüístics i culturals mitjançant la convivència amb famílies franceses, l’assistència a classes i la participació en sortides i visites culturals.
L’alcalde de Sant Fruitós de Bages, Joan Carles Batanés, i el regidor d’Ensenyament, David Serrano, han acompanyat el grup durant dos dies i han pogut conèixer de primera mà el sistema educatiu de l’institut i els beneficis d’aquesta iniciativa, que es duu a terme en aquesta ciutat des del curs 2016-2017. Alhora també han pres part en una visita cultural pels punts més emblemàtics de Châteauroux. Anteriorment, aquest intercanvi s’havia realitzat a la ciutat de Chartres.
Precisament, amb la vista posada en la celebració del seu desè aniversari el proper curs escolar, l’Ajuntament ha presentat al consistori i a l’institut francès un projecte per portar un bocí de Sant Fruitós de Bages a Châteauroux, reforçant així els llaços entre els municipis, una proposta que ha estat molt ben rebuda.
Aquest intercanvi es duu a terme de manera recíproca: el passat mes d’octubre, els alumnes francesos ja van visitar Sant Fruitós de Bages, on van conviure amb les mateixes famílies i van descobrir el patrimoni natural i cultural del municipi.