El Consorci per a la Normalització Lingüística ha dut a terme un estudi sobre l’ús del català en l’àmbit comercial de Sant Fruitós de Bages-
L’estudi, realitzat amb observació directa en comerços locals, ha tingut en compte elements com la retolació, la llengua de salutació o la llengua d’atenció al públic.
“Un retrat lingüístic detallat del comerç fruitosenc”
Aquest estudi revela per exemple que el 64,1 % de les persones que atenen els comerços inicien la conversa en català, el 89,1% el mantenen quan el client s’hi adreça en aquesta llengua i en canvi, un 10,9 % canvien al castellà tot i que el client parli en català. Pel que fa a la retolació comercial s’apunta que el 83,1 % tenen la retolació informativa només en català.
Per sectors es detecta també que el sector de la hoteleria i restauració és el que atén menys en català d’entrada, només ho fa un 37,5%, mentre que en altres sectors com els d’oci, formació o equipament per la llar, l’atenció és en el 80% dels casos en català.
Els resultats obtinguts en aquest estudi permetran a l’Ajuntament desplegar una estratègia de foment del català al comerç local, en col·laboració amb el Consorci per la Normalització Lingüística, per revertir la situació i impulsar l’ús del català en l’àmbit comercial.