Per: Escola Pla del Puig.-
Ja fa uns quant dies que ha començat aquest curs escolar, hem hagut de reflexionar sobre les adaptacions metodològiques i els ajustos a la realitat d’aquest nou curs escolar. A les diferents taques que ens toca fer i anar-nos adaptant a la nova situació, posar gel a les entrades i sortides, no poder fer segons quines activitats que estàvem acostumats a fer com celebrar algunes de les festes tradicionals, les colònies que de moment han quedat aparcades, etc.
Però d’aquesta situació també en comencem a veure algunes coses positives.
Això de restringir l’accés al recinte escolar a les famílies ha fet que hagin de ser els germans grans qui acompanyen als germans petits fins a la porta de l’entrada de l’aula, això demana un exercici d’autonomia i responsabilitat que els nostres alumnes estan exercint d’una manera extraordinària i que respon a un dels objectius de l’acció educativa que és la de fomentar l’autonomia dels alumnes.
Un altre repte que teníem era el de com encaràvem els usos de les noves tecnologies a l’escola, la pandèmia ens ha esperonat a fer un plantejament diferent de les classes per tal de fer més autònoms als nostres alumnes en les tecnologies digitals com a reforç de l’educació presencial per comprendre que l’educació és una tasca permanent al llarg de la vida i que també és col·lectiva (en la que les famílies en són les grans aliades) Ara parlem d’una presencialitat enriquida per la tecnologia.
És el resultat d’aquesta tossuda realitat.