La tossuda realitat

Redacció
Lectura de 2 min

Per: Escola Pla del Puig.-

Ja fa uns quant dies que ha començat aquest curs escolar,  hem hagut de reflexionar sobre les adaptacions metodològiques i els ajustos a la realitat d’aquest nou curs escolar. A les diferents taques que ens toca fer i anar-nos adaptant a la nova situació, posar gel a les entrades i sortides,  no poder fer segons quines activitats que estàvem acostumats a fer com celebrar algunes de les festes tradicionals, les colònies que de moment han quedat aparcades, etc.

- Anunci patrocinat -

Però d’aquesta situació també en comencem a veure algunes coses positives.

Això de restringir l’accés al recinte escolar a les famílies ha fet  que hagin de ser els germans grans qui acompanyen als germans petits fins a la porta de l’entrada de l’aula, això demana un exercici d’autonomia i responsabilitat que els nostres alumnes estan exercint d’una manera extraordinària i que respon a un dels objectius de l’acció educativa que és la de fomentar l’autonomia dels alumnes.

Un  altre repte que teníem era el de com encaràvem els usos de les noves tecnologies a l’escola,  la pandèmia ens ha esperonat a fer un plantejament diferent de les classes per tal de fer més autònoms als nostres alumnes en les tecnologies digitals com a reforç de l’educació presencial per comprendre que  l’educació és una tasca permanent al llarg de la vida i que  també és col·lectiva (en la que les famílies en són les grans aliades) Ara parlem d’una presencialitat enriquida per la tecnologia.

És el resultat d’aquesta tossuda realitat.

 

 

Comparteix aquest article
Deixar un comentari

Segueix-nos

En paper i/o en digital
Escull el format que més t'agradi