11 de setembre a Sant Benet 2024
Un any més, el tret de sortida dels Actes de la Diada de Sant Fruitós s’han iniciat amb la caminada des del Cobert de la màquina de Batre, fins al Monestir de Sant Benet. Enguany s’ha comptat amb participació record de prop de 100 persones de totes les edats i també de molts infants i amb l’assistència de l’Alcalde, Sr. Joan Carles Batanés i de Regidors.
La caminada d’anada i tornada al poble l’ha vetllat els integrants del grup Posa’t en Marxa que han hagut de modificar el recorregut per unes obres en el trajecte que s’ha superat sense problemes. L’Acte s’ha iniciat amb el Cor Parroquial. l’Imma Nadal ha fet una petita glosa per ajudar-nos a entrar en el context històric i conscienciar-nos de qui som, de la terra on vivint i d’on venim.
Mossèn Florenci ha llegit una Lectura de la Bíblia i ens ha recordat que, El Monestir de sant Benet és, fins i tot, anterior al Monestir de Montserrat, amb tot el què això representa. L’Isidre Malagarriga ha llegit unes pregàries pensades per un dia com avui, la Diada. El Sr Joan Carles Batanés ens ha adreçat unes paraules de preocupació vers el català, la llengua en la qual hem bressolat els nostres fills i que està perdent protagonisme cada dia que passa i que ens hem de conjurar per salvar-la. L’Acte l’ha tancat el Cor Parroquial amb el cant dels Segadors.
Agrair un cop més a tots els assistents i a totes les persones que ens han ajudat: el grup Posat en Marxa, Jordi Hi-fi, el Cor Parroquial i l’Ajuntament de Sant Fruitós que sense tots ells no hauria sigut possible. Moltes gràcies!
Consell parroquial de Sant Fruitós.