Per: Plataforma Stop Moció SFB
I passats els dies, exactament 3 setmanes a la publicació d’aquest escrit, la Plataforma Stop Moció SFB vol agrair a la Comissió Cavalcada de Reis 19-20 i a cascuna de les persones que han fet possible la celebració de la Primera Festa Major Alternativa del nostre poble. Volem destacar el gran ambient festiu, de convivència i de respecte viscut al llarg dels tres dies de celebració. També, ens agradaria remarcar que el 85% del músics participants a la FMA són de Sant Fruitós i el 15% restant són del Bages.
Volem fer un agraïment especial a la “primera regidora” Àdria Mazcuñán i Claret i al Secretari Municipal Josep González Ballesteros per guiar-nos amb el passos a seguir per poder portar a terme aquesta festa…
En la present publicació exposarem, AMB TOTAL TRANSPARÈNCIA, el procés que vam seguir i les dificultats que ens vam trobar per poder fer realitat la Primera FMA de Sant Fruitós, festa totalment autogestionada. Informarem dels passos que vam seguir, les instàncies que vam presentar a l’Ajuntament, els requeriments d’esmenes rebuts i els Decrets signats per la Sra. Mazcuñán per tal d’entorpir la celebració dels actes.
El 26 de juny vam entrar la primera instància sol·licitant el muntatge d’un escenari de 6x4m als Jardins de Cal Figueras, 15 taules, 150 cadires, contenidors de reciclatge i 2 punts de llum.
D’aquesta primera instància, el dia 30 de juny, vam rebre un requeriment d’esmena en que se’ns demanava que adjuntéssim el plànol d’ubicació de la FMA SFB, la sol·licitud de material (segons model oficial a la web de l’ajuntament) i el programa d’actes del 5è aniversari de l’Associació Cavalcada de Reis 19-20.
Aquest requeriment es va esmenar en una instància presentada el dia 1 de juliol. El mateix 1 de juliol també vam entrar una instància sol·licitant l’ocupació d’un tros del carrer de l’Era de Cal Vallbona amb 2 taules per poder fer un vermut popular amb pica-pica durant la jornada de portes obertes del Museu Sant Fruitós (memòria de la vinya i el vi) el dissabte 4 de juliol.
Divendres dia 3 de juliol a les 14:15 H rebem una notificació signada pel Vicesecretari de la qual penja un Decret d’alcaldia en el que se’ns requereix, a través d’una inspecció de la policia administrativa (URPA) dels Mossos d’Esquadra, la certificació de les instal·lacions (punt de llum, escenari, etc.) ja que segons un avís per part del Consistori s’estava muntant una “Rave” il·legal.
La sorpresa va ser a la visita per part dels Mossos quan van veure que l’entrada era una mascareta, que es prenia la temperatura als assistents, que es portava un registre d’entrades i sortides amb el nom, cognoms i DNI, que els assistents menors de 14 anys havien de dur una autorització signada pels pares, que teníem una farmaciola, una infermera, una assegurança RC per un valor de 500.000€, que el muntatge de l’escenari i els punts de llum havien estat realitzats per la brigada municipal i/o empresa encarregada a tals efectes dins del municipi, que es disposava de tot tipus de cartells amb les mesures de seguretat, que el número d’aforament estava limitat a 185 persones i que hi havia el cartell corresponent d’AFORAMENT COMPLET, no van dubtar a felicitar-nos per la feina feta. Llavors, va ser el torn del consistori en el que el Mosso va demanar el certificat d’instal·lació de l’escenari i el punt de llum signat pel Tècnic Municipal… Bé, fins aquí la nostra intervenció, no sabem si tothom va acabar fent els deures, per part nostra avui podem dir que SÍ.
El dia 4 de juliol a les 10:20 del matí, rebem una trucada de la Policia Local dient que tenen una notificació per nosaltres. Ens deneguen l’autorització per col·locar 2 taules per fer el vermut popular i el pica-pica per no poder garantir la contenció de la infecció per SARS-CoV-2. El dia abans, des de l’Ajuntament, es van col·locar més de dues taules al Museu per fer un refrigeri. Sembla ser que el divendres dia 3 no hi havia risc de transmissió del famós virus i que la cadena de contagis de la Covid-19 només afectava el divendres 4, davant d’aquest fet, només vam col·locar una taula per fer l’aperitiu.
Mentre l’Ajuntament i l’alcaldessa vegi les veïnes i els veïns com a enemics i no com a ciutadans amb unes necessitats bàsiques, NO ANIREM BÉ. De totes maneres hi ha molts col·lectius en aquest poble que continuaran sent el motor encara que sigui de forma independent.
A continuació us deixem un balanç de l’autogestió de la festa:
INGRESSOS – DESPESES = SALDO
Divendres dia 3 …. 1.647,00€ – 1.251,00€ = 396,00€
Dissabte dia 4 ……. 1.734,00€ – 2.051,00€ = -317,00€
Diumenge dia 5 ….. 1.485,00€ – 1.361,00€ = 124,00€
TOTALS …………… 4.866,00€ – 4.663,00€ = 203,00€