0 Shares 617 Views

Projecte 50/50

4 de febrer de 2020
617 Views

Sota el títol “Campanyes d’estalvi energètic en equipaments: 50/50” vam començar a treballar amb l’ajuntament per dur a terme actuacions d’estalvi energètic a la nostra escola, conscients de la nostra responsabilitat pel que fa a l’ús responsable dels pressupostos públics i l’ús dels recursos naturals amb la finalitat de preservar el medi ambient.
La primera activitat que vam fer va ser assessorar-nos de com funcionava aquesta proposta i el passat 28 d’octubre , va venir a l’escola un representant dels Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, el senyor Eloi Burriel, que és el dinamitzador del projecte perquè ens expliqués en què consistia tot plegat.
Ens va ensenyar com interpretar el comptador de la llum de l’escola, per poder saber el consum mensual, i poder-ho contrastar amb les dades que prèviament ens havia fet arribar l’ajuntament per tal de fixar el punt de partida per calcular l’estalvi aconseguit durant el projecte. En el nostre centre la proposta passa per aconseguir un estalvi en energia elèctrica ja que a les nostres “casetes” hi funciona la llum i la calefacció amb aquest tipus d’energia.


Els alumnes de 5è ens vam posar a treballar, primer de tot ens havíem d’organitzar i això passava per fer equips de treball, així que vam fer 6 equips de treball, un per cada “caseta”. També vam decidir que el representant de cada equip portaria una etiqueta d’ ”eco-delegat”.
L’ajuntament ens va fer arribar els plànols de l’edifici i cada equip de treball va agafar el plànol de la seva “caseta” i va passar a revisar-la per detectar els punts forts i febles.
Una vegada fet això, a l’aula, es valoren els resultats i es fan unes propostes de millora que s’anoten i finalment la informació i els acords del què n’ha resultat es fan arribar al grup classe que li correspon a cada equip de treball. Propostes tan simples com les de tancar els llums, els ordinadors quan no és necessari, mantenir els termòstats a 20º i els radiadors a la temperatura que és recomanable, tancar les portes i finestres, etc.
L’educació també s’ha de responsabilitzar de treballar el medi ambient. Gràcies a aquesta es creen persones responsables, cíviques, ètiques, conscienciades i compassives. Tenim la responsabilitat d’ensenyar i inculcar uns certs valors i actituds necessàries perquè els alumnes siguin conscients que som, al mateix temps, el problema i la solució a la situació medi ambiental en la que ens trobem. Tenim la responsabilitat moral de tractar a aquest planeta amb respecte.
Es tracta de fer tot el que puguis en el teu dia a dia per prendre les millors decisions de consum i estil de vida, mentre lluitem per crear un sistema més respectuós amb el medi ambient i les persones.
En una valoració, feta pels alumnes de 5è, al acabar el primer trimestre, una d’elles escrivia: “els mestres ho expliquen amb tant entusiasme que a mi se’m encomana”, una altra apuntava: “aprendre és molt divertit”. En definitiva es tracta de fer la funció que la pluja fina, constant i anar calant.
Escola Pla del Puig
Projecte 50/50

Deixa el teu comentari:

El teu correu electrònic no sortirà publicat

 

Més articles de la categoria

Nota del Consell parroquial: Diumenge 4 de maig VI de Pasqua  —B—
1453 views
1453 views

Nota del Consell parroquial: Diumenge 4 de maig VI de Pasqua —B—

Consell de la Paròquia de Sant Fruitós de Bages - 3 de maig de 2024
Les cròniques d’en Gregori Partagàs. Lluís Vilà
1252 views
1252 views
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com