Celebrem un any més l’inici de la Diada de Catalunya! Ben d’hora, a les 8 del matí, un grup de caminants ha sortit des del Cobert de la Màquina de Batre per anar, a peu i acompanyats per la gent de Posa’t en Marxa, fins al monestir de Sant Benet.

Allà hem celebrat el primer acte d’aquesta Diada, que ha començat amb una breu glosa històrica i una pregunta que ens interpel·la a tots: d’on venim i cap on anem?, a càrrec d’Imma Nadal.
Mn. Florenci ens ha ofert una lectura de l’Antic Testament escrita fa més de 3.000 anys i que, sorprenentment, continua sent ben actual, acompanyada d’una magnífica reflexió. I la Núria ens ha llegit unes pregàries adequades al dia que ens trobem.
El batlle Joan Carles Batanés ha dedicat unes paraules als assistents per cloure l’acte, mentre el Cor Parroquial, dirigit per Anna Maria Riera, ens ha acompanyat amb unes cançons bellíssimes que ha fet les delícies de tothom, i amb un solo espectacular de l’Enric Rafart i, que han finalitzat amb el cant dels Segadors per acabar-ho d’arrodonir, hem compartit un coca a la sortida.
I com mana la tradició, hem acabat amb una gran foto de família.
Des de la parròquia volem agrair especialment la complicitat de l’Ajuntament, del Cor Parroquial, de la gent de Posa’t en Marxa, del Jordi Hi-Fi i, sobretot, de les prop de 80 persones que ens heu volgut acompanyar en aquest inici de la Diada 2026.
Gràcies a tots i molt bona Diada de Catalunya! Visca Catalunya!

